GYMPL JE PREJ TO, CO ŽÁCI NEJVÍCE CHTĚJÍ

10. duben 2025 | 12.22 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

DOVOLÍM SI ROZPOROVAT TOTO VŠEOBECNĚ PŘIJATÉ TVRZENÍ. VE SKUTEČNOSTI JE TO TAK, ŽE BYLO ŽÁKŮM ŘEČENO, ŽE KDYŽ CHTĚJÍ NA VYSOKOU, TAK MUSÍ NA GYPL_

POPTÁVKA PO GYMPLU JE TEDY UMĚLÁ, JE TO JAKO VÁZANÁ KOUPĚ, ŽE SI MUSÍTE KOUPIT PÁREK, ABY JSTE SI MOHLI KOUPIT ROHLÍKY._DALŠÍ VĚC JE, PROČ CHTĚJÍ VŠICHNI VYSOKOU,VĚTŠINA TĚCH, CO SE DERE NA VYSOKOU , MÁ TU PŘES===========PŘEDSTAVU, ŽE S VYSOKOU ŠKOLOU SI BUDOU VYDĚLÁVAT HROMADU PENĚZ, NĚKDY MAJÍ TU PŘEDSTAVU

VŠAK JEN JEJICH RODIČE._COŽ ZASE ZNAMENÁ, ŽE TO NENÍ SAMOTNÁ VYSOKÁ ŠKOLA, KTERÁ BY BYLA POPTÁVÁNA, ALE JE TO VYSOKÝ PLAT, KTERÝ HE POPTÁVÁN, COŽ JE PRO MNOHÉ _DETAIL,

ALE DÁBEL JE V DETAILU.

žádné komentáře | přidat komentář

MOŽNÁ JSTE PŘESVĚDČENÍ, ŽE PAPALÁŠI VŠE URČILI DOK

8. duben 2025 | 13.01 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

A OBYČEJNÝ ČLOVĚK NEMÁ PRÁVO DO TOHO KECAT.

A MOŽNÁ JSTE PŘESVĚDČENI, ŽE JSTE HLUPÁCI A PAPALÁŠI NAD VÁMA VÍ VŠECHNO NEJLÉPE.

ALE PŘESTO BUDU TAK DRZÍ

A DÁM SEM NÁSTIN

CO VŠECHNO BY SE MOHLO VE ŠKOLE UČIT A NEUČÍ,

PŘIČEMŽ MŮJ SEZNAM BUDE SPÍŠE SKROMNÝ NEŽ VYČERPÁVAJÍCÉ,

JEN JAKO TAKOVÁ OCHUTNÁVKA, NIKOLIV SNAHA O DOKONALÝ VYČERPÁVAJÍCÍ SEZNAM VŠECHO DŮLEŽITÉHO.

_PSYCHOLOGIE

ČLOVĚK BY MĚL POZNAT SEBE I OSTATNÍ,

SEBE I DRUHÉ,

A PROTO PSYCHOLOGIE.

PAKLIŽE VÁS CHCE NĚKDO NAPÁLIT NEBO ZNEUŽÁVAT, PAK PSYCHOLOGIE.

PAKLIŽE CHCETE ZNÁT SVÉ SLABÉ A SILNÉ STRÁNKY, PAK PSYCHOLOGIE.

PSYCHOLOGIE JE VELMI DŮLEŽITÉ A MOŽNÁ PRÁVĚ PROTO SE NEUČÍ, RTOTOŽE UČEBNÍ OSNOVY ŠKOL ROZHODNĚ NEVZNIKALI S DOBRÝM ÚMYSLEM.

KDYBY VZKAKALI S DOBRÁM UMYSLEM, TAK BY SOU ČÁSTÍ KAŽDÉHO VŠEIBECNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ MUSELA BÝT PSYCHOLOGIE.

JZ

/BUSHCRAFT/

JZ/

Termínem bushcraft se označuje aktivita spočívající v pobytu v přírodě za využití základních dovedností spojených s přežitím v divočině. Cílem bushcraftu je, aby byl takový pobyt zábavný a pohodlný. To umožňují schopnosti jako: rozdělání ohně, stavění přístřešku, používání nástrojů jako sekera nebo nůž, příprava jídla, opracování dřeva či jiných přírodních materiálů a mnohé další.

Etymologie/JZ/Slovo bushcraft pochází z australské angličtiny a jedná se o spojení slov bush (buš) a craft (schopnost, umění). Toto slovo tedy původně označovalo umění přežití v australské buši. K rozšíření tohoto spojení došlo díky práci majora Lese Hiddinsona, veterána Vietnamské války, který se v 80. letech stal hlavním autorem příručky australské armády pro přežití v přírodě (vydáno 1987). Své zkušenosti později využil při tvorbě televizního pořadu The Bush Tucker Man.[1] Na severní polokouli se o rozšíření pojmu zasadil Mors Kochanski, kanadský dobrodruh polského původu, který používal také některá další pojmenování jako např. wilderness art (umění divočiny), wilderness skills (schopnosti v divočině) či bush arts (umění buše). V roce 1988 publikoval knihu Northern Bushcraft, později vydanou pod zjednodušeným názvem Bushcraft.[2]/_

BUSHCRAFT JE DALŠÍ PŘEDMĚT, KTERÝ BY SE MĚL UČIT, ALESPON TEDA VOLIZELNĚ.

KDYŽ MŮŽE BÝT V KAŽDÉ ŠKOLE K DISPOZICI TAKOVÁ PÍČIVINA JAKO HUDEBNÍ VÝCHOVA, TAK PROČ NE BUSHCRAFT JAKO PŘEDMĚT

JZ/

Charakteristika

Bushcraft pochází z rodiny outdoorových aktivit, kam patří především kemping a survival (nácvik technik přežití). Od nich se v mnoha aspektech odlišuje, existují však i mnohé společné znaky. Zásadní rozdíl spočívá v použité výbavě. Při kempování je k dosažení komfortu využíváno značného množství vybavení. Často je proto pro přepravu na místo táboření nutné využít nějakého dopravního prostředku. Kempování mnohdy neprobíhá ve volné přírodě, ale v komerčně provozovaném kempu s dostupným zázemím. Naopak při survivalu jsou jakékoliv pomůcky úplně nedostupné, či výrazně omezené (např. pouze na rozdělání ohně). Bushcraft představuje kompromis mezi těmito aktivitami. Výbava je sice dostupná,/JZ/

přesto se vyznavači bushcraftu snaží maximálně využít prostředků dostupných v místě táboření. Například plnohodnotný stan s výztužemi a kolíky běžný při kempování, může být nahrazen menší a lehčí celtou, která se na místě upevní pomocí lanek a zaostřených klacíků. Neexistuje však žádné pevné pravidlo; i při bushcraftu lze využívat stan a další pokročilou výbavu běžnou při kempování. Podobné "kompromisy" se týkají např. také rozdělávání ohně, přípravy jídla, atp. V bushcraftu však hraje zásadní roli využití schopností pobytu v přírodě.[3] Mors Kochanski shrnul strategii bushcraftu následovně:

"Čím více toho umíš, tím méně toho musíš nést."/

JZ/

Hlavní znaky:

Stan vyrobený pomocí celty, trekingové hole a lanek

Mezi znaky bushcraftu patří:

  • Využívání vlastních a alternativních přístřešků (celta, bivak, přírodní úkryt, přístřešek postavený z rostlinného materiálu, atd.).
  • Rozdělávání ohně pomocí křesadla a dalších pomůcek (tzv. chlupaté dřívko, březová kůra, troud, podpalovače, atp.).
  • Příprava palivového dřeva pomocí sekery, pily, štípání špalků nožem, atp.
  • Vyřezávání pomůcek a nástrojů ze dřeva.
  • Příprava jídla na ohni, popř. pomocí outdoorových vařičů na různá paliva (viz. výbava).
  • Získávání pití převářením vody z přírodních zdrojů či roztápěním sněhu.
  • Rozpoznávání rostlin, hub a zvířat ať už jako možného zdroje potravy, či z pohledu bezpečnosti.
  • Vázaní uzlů.
  • Další: První pomoc, lov a pokládání pastí, stopování, kamufláž, a další. [4][5][6]

Výbava:/JZ/

Mezi nejběžnější výbavu využívanou při bushcraftu patří:

  • Celta: Využívá se pro stavbu provizorních přístřešků často za pomocí padákových či jiných lanek.
  • Spací pomůcky: Např. spacák, turistická matrace (pěnová či nafukovací). Někdy se používá k přespání hamaka - řeší izolaci od země a je možné jí zakrýt moskytiérou.
  • Nůž: Běžné jsou lovecké či outdoorové nože. Existuje i specifická kategorie "bushcraft nožů", které charakterizuje větší tloušťka a šířka čepele využívaná při štípání dřeva, či ostrá horní hrana vhodná pro tvorbu jisker z křesadla. Populární jsou také severské druhy nožů, např. tradiční finskýpuukko.
  • Přenosné vařiče: Hlavní vlastností vhodného vařiče je jeho skladnost a nízká hmotnost. Využívány jsou proto skládací vařiče na dřevo (lidově "dřívkáče"), pevný i tekutý líh, plynové kartuše, atp.
  • Sekera, pila: Jelikož jsou tyto pomůcky poměrně velké a těžké, využívají se sekery s krátkým topůrkem, skládací zahradnické pilky, pilové listy, které se na místě uchytí do vlastnoručně vyrobeného rámu, či ruční řetězové pily.
  • Nádobí: Používá se turistické nádobí vhodné k ohřevu na přímém ohni (plechové ešusy, kotlíky, pánve a hrnky). Nádobí je často skládací - rukojeti se dají ohnout či odmontovat pro zmenšení místa, které nádobí zabírá.
  • Další: Turistický batoh či krosna, funkční nepromokavé oblečení, čelová svítilna, potřeby k lovu a rybolovu, nástroje na filtraci vody, atp.[4][6]/JZ
  • https://cs.wikipedia.org/wiki/Bushcraft
  • ENTR

KLIK_POENTR

_TAKŽE TO BYLY DVA PSYCHOLOGIE A SURVIVAL.

A TED JEŠTĚteda dva psychologie a budh craft

ted jeětě survival

jz

https://cs.wikipedia.org/wiki/Techniky_p%C5%99e%C5%BEit%C3%AD

jz survival vede na techniky přežití

nebudu to sem z wikipedie kopírovat přečtěte se na wikipedii

a pak exustuje ještě prepper

prepperství

prepper je člověk

a dělá prepperství

prepper znamená připraven

preppeři se tedy připravují, obyčejnš na konec světa

_survival znamená zase přežít

_když si to dáne dohromady, tak by survival a preprství_

mělo být to samé. prtpže oba dva

sirbivalista i prepper se snaží přežít

_přestože by to mělo být tp samé, ta čeští preppeři survivality z nějakého neznámého záhadného důvodu pohrdají

_a bush craft

je buše řemelo

bush je buš tedy nějaké křiviny, křivinaté krajiny

a craft je řemelo

tedy bush craft

je vlastně řemeslo křováků

a křováco jsou lidé kře ří

přežívají ve volné přírodě a jsou na to zvyklí

tedy bush craft survival a prepping

se vzájemné prolínají

_prepper teoreticky nemusí být

mít

schopnosti dovednosti

protože se může připravovat prostě tím, že má ohromné zásoby.

základem prepperství ke mít zásoby všeho možného,

jídla, vody, zbraní a munice,

a tak dále,

mít bunkr

zatímco survival se zaměřuje na přežití tam, kde člověk nemá vůbec nic.

_a bushcraft je v tomto oohledu více survival než prepperství

preppeři se hodně zaměřují na vojenskoé válečné bojové střetnutí, preppeři jsou připraveni na násilné boje, jsou připraveni bojovat, a učí se zacházet se zbraněmi v boji

i s tím nožem v boži

naproti tomu bushcraft používá nůž jako pracovní nástroj

survivalKURVA ZASE MM NĚCO V OKU

SURVIVAL SE SNAŽÍ O PŘEŽITÍ BEZ NIČEHO

A V KRAJINĚ

KTERÁ JE SPÍŠE LUDUPRÁDNÁ NEŽ ZADBĚNÁ

TEDY PREPPERSTVÍ UVAŽUJE SILNĚ ZASÍDLENOU KRAJINU, ZÁSOBY, A VAŠE BOJE O UCHRÁNENÍ SI SVÝCH ZÁSOB, KTERÉ JSTE SI PŘEDTÍM V DOBĚ MÍRU UDĚLALI, PŘED LIDMI

A UVAŽUJE PŘEDEVŠÍM BOJ,

PŘELIDBĚNÝ SVĚT A AGRESIVNÍ BOJ S LIDMI, TO UVAŽUJE PREPPERSTVÍ

NAPROTI TOMU SURVIVAL UVAŽUJE VYLIDNĚNÝ SVĚT A SCHOPNOST PŘEŽITÍ VE SVĚTĚ, KDE NENÍ NIKDO A ŽÁDNÉ NÁSTROJE A VYBAVENÍ

BUSHCRAFT_SE PODOBÁ

NA TEN SURVIVAL

===========PŘESTOŽE PREPPERSTVÍ CHÁPE _PEŽITÍ

TROCHU JINAK

NEŽ=============SURVIVAL A BUSHCRAFT

TAK BY SE DALO ŘÍCIM ŽE TO MÁ HODNĚ SPOLEČNÉHO============PREPPER BY VÁM ŘEKL ŽE CHCE BÝT PŘIPRAVENÁ NA VŠECHNO, NU V PRAXI SE PŘIPRAVUJE NA POULIČNÍ BOJE, ALE POKUD BY TO BRAL VÁŽNĚ, POKUD Y BRAL VÁŽNĚ SÁM SEBE, TAK BY MUSEL UMĚT TAKÉ SURVIVAL A BUSHCRAFT

Z HLIDISKA ŠKOLY BYCH MOHL UDĚLAT ZE VŠECH TŘÍ PROUDŮ JEDINÁ PŘEDMĚT, JEHOŽ NÁZEV NEMÁM PROMYŠLENÝ,

A SAMOSTATNÝ PŘEDMĚT BY PAK BYL PSYCHOLOGIE, KTEROU ČLOVĚK VYUŽIJE NEJENOM V DOBĚ KATASTROFY, ALE TAKÉ V DOBĚ MÍRU

žádné komentáře | přidat komentář

title k předchzímu, debulní zpráívy čt_1

3. březen 2025 | 19.21 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

>zčů>Charakteristika předmětu - VLASTIVĚDA<źačpsa

kpředch šl

popaue je kurva rzšeno to tedy zde debilníma zkurvenýma zprávama z _št

_=

_čt _

_1

===================================čt1_napíšu tiilehotovo_začpsa_+0

žádné komentáře | přidat komentář

zčů>Charakteristika předmětu - VLASTIVĚDA

3. březen 2025 | 19.16 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

klik opětnatřkrtat ozn>

4.2.1. Charakteristika předmětu - VLASTIVĚDA

Obsahové vymezení
Vyučovací předmět Vlastivěda vychází ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, navazuje na žákovské výstupy z předmětu Prvouka v 1. a 2. ročníku a je propojen s ostatními vyučovacími předměty, zejména s českým jazykem a literaturou.

Časové vymezení
Hodinová dotace ve 4. ročníku je 1 hodina týdně, v 5.ročníku 2 hodiny týdně.

Organizační vymezení
Vzdělávací obsah vyučovacího předmětu tvoří základ pro výuku předmětů Dějepis, Zeměpis, Občanská a rodinná výchova ve vyšších ročnících, je členěn do tří základních tématických okruhů. V tématickém okruhu Místo, kde žijeme se žáci seznamují se základními poznatky o krajině, minulosti a současnosti regionu, vlasti, získávají informace o Evropě i jiných světadílech, orientují se v terénu, pracují s mapou. V tématickém okruhu Lidé kolem nás poznávají různé druhy lidské činnosti, jejich souvislost s přírodními podmínkami, poznávají, jak lidské činnosti ovlivňují vzhled okolní krajiny. Poznávají také, kulturu různých společností, seznamují se s právy a povinnostmi občanů našeho státu. Poznávají problémy doprovázející soužití lidí, společnost, svět. V tématickém okruhu Lidé a čas se žáci učí orientovat v dějích a čase, vytváří si základní představy o historii, kultuře, kulturních památkách a to i v jiných evropských státech.
Výuka probíhá převážně ve třídách, ale jsou zařazovány, vycházky, exkurze, návštěvy památek apod.

Výchovné a vzdělávací strategie
Pro utváření klíčových kompetencí ( k. k učení, k. k řešení problému, k.komunikativní, k.sociální a personální, k.občanské ) jsou využívány následující postupy:
- učitel podporuje samostatnost a tvořivost žáků, jejich aktivní znalosti a dovednosti
- učitel podporuje přijatelná řešení problémů
- učitel vede žáky k tomu, aby své získané poznatky předávali svým spolužákům
- učitel klade důraz na úroveň komunikace
- učitel vytváří situace, kdy se žáci vzájemně potřebují, tím podporuje vzájemnou pomoc žáků
žádné komentáře | přidat komentář

klik pr

3. březen 2025 | 18.56 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

klikhttps://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/2011/03/11-cesky-jazyk.htmlhttps://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/https://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/2011/03/41-prvouka.html

jz>

4.1. PRVOUKA

  • 4.1.1. Charakteristika předmětu - PRVOUKA
  • 4.1.2. Obsah předmětů - PRVOUKA, VLASTIVĚDA, PŘÍRODOVĚDA
  • 4.1.3. Prvouka - 1. ROČNÍK
  • 4.1.4. Prvouka - 2. ROČNÍK
  • 4.1.5. Prvouka - 3. ROČNÍK<jz ntřikráz označováno >

    4.1.1. Charakteristika předmětu - PRVOUKA

    Obsahové vymezení
    Vyučovací předmět Prvouka vychází ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět a je propojen se všemi ostatními vyučovacími předměty.

    Časové vymezení
    Hodinová dotace v 1. ročníku jsou 2 hodiny týdně, ve 2. a 3. ročníku 3 hodiny týdně.

    Organizační vymezení
    Vzdělávací obsah prvouky je členěn do pěti tématických okruhů:
    - V tématickém okruhu Místo, kde žijeme poznávají žáci nejbližší okolí svého bydliště, případně školy, obec a život v ní. Důraz je v tomto tématickém celku kladen i na dopravní výchovu.
    - V tématickém okruhu Lidé kolem nás si žáci osvojují a upevňují základy správného chování a jednání mezi lidmi, seznamují se základními právy a povinnostmi jedince v ohledu na společnost.ve škole se učí leda tak právo solnějšíhoqqqqqqqqqqqqqq
    - V tématickém okruhu Lidé a čas se žáci učí orientovat v čase a dějích. Výchozí jsou události v rodině a obci, podstatou okruhu je vyvolat u žáků zájem o historii v regionu, o kulturní bohatství. Je důležité, aby žáci samostatně vyhledávali, získávali a zkoumali informace z dostupných zdrojů. - V tématickém okruhu Rozmanitost přírody poznávají žáci rozmanitost a proměnlivost živé i neživé přírody nejbližšího okolí. Na základě praktického poznávání okolní krajiny se učí hledat důkazy o proměnách přírody, sledovat vliv lidské činnosti na přírodu, hledat možnosti, jak ve svém věku přispívat k ochraně přírody a zlepšení životního prostředí.
    - V tématickém okruhu Člověk a jeho zdraví poznávají žáci, jak se člověk vyvíjí od narození do dospělosti, co je vhodné a nevhodné z hlediska denního režimu, výživy, hygieny atd. Získávají poučení o zdraví, nemocech, o zdravotní prevenci, první pomoci, o bezpečném chování v různých i kritických životních situacích. Uvědomují si odpovědnost za své zdraví, ale i za zdraví a bezpečnost ostatních lidí.

    Výchovné a vzdělávací strategie
    Pro utváření klíčových kompetencí (k.k učení, k.k řešení problému, k.komunikativní, k.sociální a personální, k.občanské, k.pracovní) jsou využívány následující postupy:
    - učitel podporuje samostatnost a tvořivost žáků, jejich aktivní znalosti a dovednosti
    - učitel vytváří problémové situace a žáky učí, jak prakticky problémy řešit
    - učitel vede žáky k otevřenému vyjadřování svých názorů
    - učitel klade důraz na úroveň komunikace a pozitivní vnímání svého okolíqqqqqqqqqq jak pozitivní vnímání? jakože mám něco zlého vnímat pozitivně?_už sem to dočetl celé dámzačpsa_+0_klik nnužeještšěnázev článku pak ohnedc zveřejí,m po nap nývu článku
    - učitel vede žáky k odsouzení nežádoucích projevů xenofobie
    - učitel dohlíží na dodržování pravidel stanovených řádem školy a vnímá je jako přípravu na dodržování zákonných norem a morálky společnosti< <=natřikrát označováno tem dlouhý text jinak nic
žádné komentáře | přidat komentář

=>2.1.9. Matematika - 6. ROČNÍK

27. únor 2025 | 11.10 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

tab_

ta p b

>

2.1.9. Matematika - 6. ROČNÍK

ŠKOLNÍ VÝSTUP
Žák :
- narýsuje čárkovanou, plnou a čerchovanou čáru a určí, ve kterých případech ji použije
- v praxi používá rýsování, klade důraz na přesnost a čistotu projevu
- sestrojí dvě rovnoběžky
- sestrojí kolmici z bodu k přímce
- sestrojí pomocí kružítka střed úsečky, osu úsečky
- matematicky správně a přesně popíše základ. geometrické útvary technickým písmem
- od ruky nakreslí rovinné útvary, krychli a kvádr
- vysvětlí pojem desetinné číslo, uvede příklady
- přečte a zapíše dané desetinné číslo
- znázorní desetinné číslo na ose
- porovná desetinná čísla pomocí znamének nerovnosti
- zaokrouhlí desetinné číslo s danou přesností
- převede desetinná čísla na zlomky a obráceně
- sečte, odečte, vynásobí desetinná čísla (písemně, zpaměti)
- dělí desetinné číslo číslem přirozeným a číslem desetinným (až trojciferným)
- matematizuje jednoduché slovní úlohy z praxe a řeší je
- využívá kalkulátorů při náročnějších úlohách bez využití paměti kalkulátoru
- převede jednotky délky a hmotnosti v oboru desetinných čísel
- vypočítá aritmetický průměr a uvede jeho praktický význam
- aplikuje výpočet aritmetického průměru v úlohách z praxe
- popíše úhel, vysvětlí, co je velikost úhlu, jednotka, stupeň a minuta
- rozliší druhy úhlů
- vyznačí a narýsuje úhel pravý, přímý, libovolný ostrý a tupý
- přenese úhel, porovná jej
- sestrojí různé velikosti úhlů
- změří velikost daného úhlu ve stupních
- vyjádří velikost úhlu ve stupních a minutách a zapíše to
- sestrojí osu úhlu
- rozliší dvojice vedlejších a vrcholových úhlů, určí jejich vlastnosti a jejich velikosti
- sečte a odečte dvojici úhlů
- násobí a dělí úhly dané velikosti dvěma
- rozliší druhy trojúhelníků podle velikosti úhlů (ostroúhlý, pravoúhlý, tupoúhlý) a podle délek stran (rovnostranný, rovnoramenný, obecný)
- určí součet úhlů v trojúhelníku
- určí velikost vnitřního úhlu trojúhelníku, jsou-li dány velikosti dalších dvou vnitřních úhlů trojúhelníku
- sestrojí trojúhelník ze tří stran
- určí, zda trojúhelník lze sestrojit užitím trojúhelníkové nerovnosti
- sestrojí šestiúhelník, osmiúhelník
- popíše vlastnosti šestiúhelníku, osmiúhelníku
- určí jednotky obsahu, převede tyto jednotky
- uvede konkrétní příklady využití výpočtu obsahu obrazce a povrchu tělesa v praxi
- vypočítá obsah obdélníka a čtverce
- vypočítá obsah dalších rovinných útvarů složených ze čtverců a obdélníků
- rozliší a popíše kvádr, krychli, načrtne je
- vypočítá povrch kvádru, krychle podle matematických vzorců
- zapíše řešení úloh s důrazem na přesnost, přehlednost a dodržování matematické symboliky
- vyřeší slovní úlohy vedoucí k výpočtům obsahů rovinných útvarů a povrchů těles
- vysvětlí pojmy: násobek, dělitel, prvočíslo, číslo složené
- určí podle znaků dělitelnosti, čím je dané číslo dělitelné
- použije znaky dělitelnosti k řešení praktických úloh
- použije algoritmus rozkladu čísla na součin prvočísel
- určí nejmenší společný násobek a největší společný dělitel
- vysvětlí vztah zlomku a desetinného čísla
- převede zlomky na desetinná čísla a naopak
- graficky znázorní zlomek
- vyjádří celek pomocí zlomku – graficky i zápisem zlomku
- převede smíšená čísla na zlomky a nepravé zlomky na smíšená čísla
- rozšíří a zkrátí zlomek
- zapíše řešení s důrazem na přesnost, přehlednost a dodržování matematické symboliky
- porovná zlomky podle velikosti, znázorní je na číselné ose
- určí jednotky objemu
- vzájemně převádí jednotky objemu
- pozná a popíše tělesa – krychle, kvádr
- určí objem krychle a kvádru výpočtem podle vzorců
- vyřeší slovní úlohy na výpočet objemu těles
- používá kalkulátor pro základní početní operace
- vyhledá požadované informace v tabulkách
- určí polohu bodu v rovině
- znázorní bod v pravoúhlé soustavě souřadnic
- přečte z grafu požadované údaje
- sestrojí lineární, bodový nebo sloupkový graf s danými údaji
- uvede konkrétní příklady použití grafů v praxi


UČIVO Tučné

Základní pravidla rýsování:
Druhy a užití čar
Technické písmo
Rýsování kolmic, rovnoběžek
Střed úsečky, osa úsečky

Desetinná čísla:
Čtení a zápis desetinného čísla
Desetinný zlomek a jeho zápis desetinným číslem
Porovnávání a zaokrouhlování desetinných čísel
Sčítání a odčítání desetinných čísel
násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, ...
Převody jednotek délky a hmotnosti
Násobení desetinných čísel
Dělení desetinného čísla číslem přirozeným a desetinným
Slovní úlohy
Využití kalkulátoru při početních operacích s desetinnými čísly
Aritmetický průměr a jeho užití

Úhel a jeho velikost:
Úhel a jeho přenášení
Druhy úhlů
Jednotka velikosti úhlů (stupně a minuty), Úhloměr
Měření velikosti úhlů
Osa úhlu – konstrukce kružítkem
Rýsování úhlů
Úhly vedlejší a vrcholové
Sčítání a odčítání úhlů
Násobení a dělení úhlů dvěma

Trojúhelníky a mnohoúhelníky:
Trojúhelníky – součet úhlů v trojúhelníku
Druhy trojúhelníků
Rýsování trojúhelníků ze tří stran
Trojúhelníková nerovnost
Prav. šestiúhelník – vlastnosti, obvod, konstrukce
Osmiúhelník – vlastnosti, obvod
Konstrukce

Obsah obrazce a povrch těles:
Jednotky obsahu, převody
Obsah obdélníka a čtverce
Obsah složitějších obrazců
Povrch kvádru a krychle
Slovní úlohy na výpočet obsahu, povrchu

Dělitelnost přirozených čísel:
Násobek a dělitel
Znaky dělitelnosti (2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 25)
Prvočísla a čísla složená
Rozklad na prvočinitele
Čísla soudělná a nesoudělná
Nejmenší společný násobek
Největší společný dělitel

Zlomky:
Pojem zlomku, zápis desetinného zlomku
Celek, část
Vyjádření částí celku pomocí zlomků
Převádění zlomků na desetinné číslo a naopak základní tvar zlomku
Smíšené číslo
Převádění smíšených čísel na zlomky a Nepravých zlomků na smíšená čísla
Rozšiřování a krácení zlomků
Uspořádání zlomků
Početní operace se zlomky

Objem krychle a kvádru:
Jednotky objemu, převody jednotek
Objem krychle a kvádru
Slovní úlohy z praxe na V, S

Grafy:
Pravoúhlá soustava souřadnic
Určení polohy bodu v rovině
Sestrojování grafů
Čtení grafů
Praktické úlohy – grafy v praxi<jz_začpsa+3d
žádné komentáře | přidat komentář

=>2.1. MATEMATIKA

27. únor 2025 | 10.40 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

klikjz=>

Loading

2.1.2. Obsah předmětu - 1. STUPEŇ

1. ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Očekávané výstupy – 1. období - žák:
1.1 používá přirozená čísla k modelování reálných situací, počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků
1.2 čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla do 1000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti
1.3 užívá lineární uspořádání: zobrazí číslo na číselné ose
1.4 provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly
1.5 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace

Očekávané výstupy – 2. období - žák:
1.6 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení
1.7 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel
1.8 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel
1.9 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel

<=jz=>2. ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY
Očekávané výstupy – 1. období - žák:

2.1 orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času
2.2 popisuje jednoduché závislosti z praktického života
2.3 doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel<=_toto nebylo vidětři psaní až po vložení
_===========================================
jz=>Očekávané výstupy – 2. období - žák:
2.4 vyhledává, sbírá a třídí data
2.5 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy<=jz=>
3. GEOMETRIE V ROVINĚ A V PROSTORU
Očekávané výstupy – 1. období - žák:

3.1 rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a jednoduchá tělesa: nachází v realitě jejich reprezentaci
3.2 porovnává velikost útvaru, měří a odhaduje délku úsečky
3.3 rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině

Očekávané výstupy – 2. období - žák:
3.4 narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici): užívá jednoduché konstrukce
3.5 sčítá a odčítá graficky úsečky: určí délku lomené čáry, obvod mnohoúhelníku sečtením délek jeho stran
3.6 sestrojí rovnoběžky a kolmice
3.7 určí obsah obrazce pomocí čtvercové sítě a užívá základní jednotky obsahu
3.8 rozpozná a znázorní ve čtvercové síti jednoduché osově souměrné útvary a určí osu souměrnosti útvarů překládáním papírů


4. NESTANDARDNÍ APLIKAČNÍ ÚLOHY A PROBLÉMY
Očekávané výstupy – 2. období - žák:

4.1 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky
žádné komentáře | přidat komentář

anglický jazyk II

27. únor 2025 | 10.26 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

=>anglický jazyk<=JZ=>

Loading

1.2.1. Charakteristika předmětu - ANGLICKÝ JAZYK

Obsahové vymezení
Anglický jazyk je vyučovací předmět, který reprezentuje jeden ze dvou školou nabízených jazyků v rámci vzdělávacího oboru Cizí jazyk. Jeho osvojování pomáhá žákům zvýšit možnost vyššího uplatnění v osobním, studijním a především pracovním životě. Zároveň žákům umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí a jejich kultur.

Časové vymezení
Anglický jazyk je povinný předmět s hodinovou dotací 3 hodiny ve 3.ročníku, 4 hodiny ve 4. a 5.ročníku, 3 hodiny v 6.ročníku a 4 hodiny v 7.,8., a 9.ročníku.<=JZ=>Realizovaná průřezová témata
V rámci předmětu Anglický jazyk jsou realizovány některé tematické okruhy průřezového tématu Multikulturní výchova.<=JZ=>Výchovné a vzdělávací strategie
3. - 5.ročník

V hodinách Anglického jazyka jsou pro rozvíjení a utváření klíčových kompetencí (kompetence pracovní, kompetence komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů) využívány následující postupy:
- učitel výrazně propojuje výuku s hudební, výtvarnou a dramatickou výchovou
- učitel podporuje zájem o jazyk,proto volí slovní zásobu podle zájmu dětí daného věku
- žáci jsou vedeni k jednoduchým a přirozeným reakcím v nejběžnějších situacích každodenního života
- učitel upřednostňuje ústní projev před dovednostmi číst a písemně se vyjadřovat<=_TU POSLEDNÍ ODRÁŽU SEM NEPOCHOPIL
_ASI BY SE MĚLO ROZLIŠOVAT A TÍMPÁDEM I ZMÍNIT, ZDA SE JEDNA O ČTENÍ NAHLAS NEBO POTICHU, PROTOŽE V TOM JE ROZDÍL S OHLEDEM NA VÝSLOVNOST, KDO ČTE T=NAHLAS, TAK TAKÉ MLUVÍ
_JÁ ČASTO VYHLEDÁVÁM IFORMACE NA INTERNETU B = VE SVÉM
 ŽIVOTŠ_
COŽ V PRAXI ZNAMENÁ, _ŽE ANGLIČTINU HODNĚ UŽUIJU PROTOŽE SPOUSTA VĚCÍ NENÍ NA INTERNETU ČESJY,
ALE ZÁROVEN VYUŽÍJU VLASTNĚ JEN PÍSEMNOU PODOB _ANGLIČTINY
NAŠTĚSTÍ NEMUSÍM S NIKÝM MLUVIT VE SVÉM ŽIVOTĚJZ=>- učitel klade důraz i na neverbální komunikaci a podporuje tím představivost dětí, jejich aktivitu a invenci
- učitel se soustředí na osvojení zvukové podoby jazyka, což podporuje využitím nahrávek říkanek, básniček, písniček apod.
- učitel věnuje pozornost schopnosti reagovat na pokyny k čemuž používá vhodné modelové situace, scénky a hry<
NEUMÍM SI PŘEDSZvit
že bych byl nucen používat i mluvenou angůičtinu===================================
=>6. - 9.ročník
V hodinách Anglického jazyka jsou pro rozvíjení a utváření klíčových kompetencí (kompetence pracovní, kompetence komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů) využívány následující postupy:
- volbou vhodných témat učitel rozvíjí u žáků dovednosti porozumění mluvenému slovu, psanému textu a aktivnímu použití jazyka.
- učitel podporuje formy založené na spolupráci žáků a ti si tak rozvíjejí schopnost vézt rozhovor
- učitel využívá anglické literatury a tiskovin k rozvoji komunikativních schopností žáků
- vyučující klade důraz na postupný nárůst významu čtenářských a písemních dovedností
- učitel dbá na integrované zařazování anglického jazyka v kombinaci s PC a internetem
- učitel podporuje rozvíjení komunikačních dovedností žáků navazováním kontaktů s anglicky hovořícími osobami, zejména prostřednictvím internetu
- v používaných formách a metodách práce je preferováno kooperativní vyučování<=ažtady
dočetl sem ten 6-9r_
mám z toho pocit velké náročnosti, _je to asi jiné se bavit anglicjy s jiným žákem a před přes
internet s nějakým ?angličanremjz_
začpsa+3dhotovo 24na27
žádné komentáře | přidat komentář

anglický jazyk

27. únor 2025 | 10.00 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

http://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/2011/03/31-informatika.htmlhttps://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/2011/03/12-anglicky-jazyk.html

jz

Loading

1.2.1. Charakteristika předmětu - ANGLICKÝ JAZYK

Obsahové vymezení
Anglický jazyk je vyučovací předmět, který reprezentuje jeden ze dvou školou nabízených jazyků v rámci vzdělávacího oboru Cizí jazyk. Jeho osvojování pomáhá žákům zvýšit možnost vyššího uplatnění v osobním, studijním a především pracovním životě. Zároveň žákům umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí a jejich kultur.

Časové vymezení
Anglický jazyk je povinný předmět s hodinovou dotací 3 hodiny ve 3.ročníku, 4 hodiny ve 4. a 5.ročníku, 3 hodiny v 6.ročníku a 4 hodiny v 7.,8., a 9.ročníku.tak to je opravdu masivní hodinová dotaceZA NÁS BYL TEPRVE VE 4. ROČNÍKU, _A V KAŽDÉM ROČNÍKU ASI KROMM ČTVRTÉHO _3HODINY TÁDNĚ
5 6 7 8 9
_5X3HODINY+2HODINY ZA 4.RIČNÍK JE_17-
_NOVĚ
3+4+4ZA PERVNÍ STUPEN
3+4+4+4_ZA DRUHÝ STUPEN
_11+_+15_=26 2_6
DNESKA 26, TEHDY 17_
JE TO SPRÁVNĚ?_NA TUTO OTÁZJZ HE TĚŽKO ODPOVÍDÁ, NEUSTÁLE SE ZDŮRAZNUJE
DŮLEŽIOTST CIZÍCH JAZYKŮ A TO UŽ DLOUHÁ LÉTA, A V GLOBALIZOVANÉM SVĚTĚ MOŽNÁ JE DŮLEŽITÁ, ALE
_ODSUD
PODSUD,
JEDNAK SEŘÍLIŠ UPÍNÁME NA ZÁPAD A JSME RUKOM_=RUKOJMÍ_
ZÁPADU
A PAK- NENÍ ZDE ŽÁDNÁ ALTERNATIVA PRO ŽÁKY , KTEŘÍ NA TO PROSTĚ NEMAJÍ, A TO NEZNAMENÁ, ŽE BY MUSELI BÝT MENTÁLNĚ RETARDOVANÍ, PROTOŽE CIZÍ JAZYK JE NĚCO SPECIFICKÉHO, A NAOPAK MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM MŮŽE MASIVNÍ VÝUKA VY-HOVOVAT
_OVŠEM NABZÍ SE ZDE HNED DVĚ OTÁZKY TU PRVNÍ SEM UŽ ZODPOVĚDĚL, TEDY KOLIK JE VYUČOCÍCH HODIN, A TA DRUHÁ JEM KOLIK SE THO ŽÁCI MUSÍ NAUČIT.
ASI KDYBY SE OD MÝCH DOB POUZE NAVÝŠIL POČET HODIN, ALE NIKOLIV UČIVI, TAK BY TO BYLO VLASTNĚ SNADNĚJŠÍ, NEŽ D NES, NA STEJNÉ UČIVO BY BYLO VÍCE HODIN,
JENŽE
_SICE DO TOHO NEVIDÍM, ALE DÁ SE OČEKÝVAT, ŽE SE NAVÝŠILO UČIVOJZ=>Organizační vymezení
3. - 5.ročník – Výuka probíhá v budově školy. Pokud je to nutné, žáci jednotlivých tříd jsou rozděleni do skupin. V hodinách jsou využívány hlasové i obrazové nahrávky. Žáci využívají i učebnu informatiky, kde na počítačích pracují s anglickými výukovými programy.
6. - 9.ročník – Výuka probíhá v budově školy. Pokud je to nutné, žáci jednotlivých tříd jsou rozděleni do skupin. Od 7.ročníku je jedna vyučovací hodina vyčleněna pro předmět Konverzace v anglickém jazyce, kde je kladen důraz především na mluvený projev. V hodinách jsou využívány hlasové i obrazové nahrávky. Žáci využívají i učebnu informatiky, kde na počítačích pracují s anglickými výukovými programy.

Realizovaná průřezová témata
V rámci předmětu Anglický jazyk jsou realizovány některé tematické okruhy<=JZ=>Realizovaná průřezová témata
V rámci předmětu Anglický jazyk jsou realizovány některé tematické okruhy průřezového tématu Multikulturní výchova.<_ _=JZ
ZAČPSA+3D
24+3 02 2025 _10 00JDU TO PŘEPSTJEPŘEPSÁNÍ>27<_MÍSTO 24
žádné komentáře | přidat komentář

ANTIUMĚLECKÁ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A HUDEBNÍ VÝCHOVA

26. únor 2025 | 16.01 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

16 01_JEP RÝVĚ TED

_VEDLE UMĚLECKÉ ZÁKLADNÍ ŠKOLY BY MĚLA EXISTOVAT TAKÉ ANTIUMĚLECKÁ ZÁKLADNÍ ŠKOLA,

DĚTI, KTERÉ SE NECHTĚJÍ VĚNOVAT UMĚJÍ, BY MĚLY MÍT ŠANCI CHODIT DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY, KTERÁ BUDE BEZ UMĚNÍ, TAKŽE BEZ HUDEBNÍ A VÝTVARNÉ VÝCHOVY, A _S OMEZENÍM UMĚLECKÉ TVORBY V ČESKÉM JAZYCE=====================================http://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/2011/02/71-hudebni-vychova.html===================

7.1.2. Obsah předmětu 1. stupeň

Očekávané výstupy – 1. období - žák:
- zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase
- rytmizuje a melodizuje jednoduché texty, improvizuje v rámci nejjednodušších hudebních forem
- využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře
- reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie
- rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby
- rozpozná v proudu znějící hudby některé hudební nástroje, odliší hudbu vokální, instrumentální a vokálně instrumentální

Očekávané výstupy – 2. období - žák:
- zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti
- realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností (zpěvem, hrou, tancem, doprovodnou hrou) jednoduchou melodii či píseň zapsanou pomocí not
- využívá na základě svých hudebních schopností a dovedností jednoduché popřípadě složitější hudební nástroje k doprovodné hře i k reprodukci jednoduchých motivů skladeb a písní
- rozpozná hudební formu jednoduché písně či skladby
- vytváří v rámci svých individuálních dispozic jednoduché předehry, mezihry a dohry a provádí elementární hudební improvizace
- rozpozná v proudu znějící hudby některé z užitých hudebních výrazových prostředků, upozorní na metrorytmické, tempové, dynamické i zřetelné harmonické změny
- ztvárňuje hudbu pohybem s využitím tanečních kroků, na základě individuálních schopností a dovedností vytváří pohybové improvizace

KLIK

OČEKÁVANÉ VÝSTUPY? JAK OČEKÁVANÉ VÝSTUPY? KDO TY VÝSTUPY OČEKÁVÁ A PROČ?_JÁ ŘÍKÁM VŠEM UČITELŮM HUDBENÍ VÝCHOVY POLIBTE MI PRDEL!

A POLIBTE PRDEL VŠEM ŽÁKŮM! A NEOČEKÁVEJTE OD NICH ŽÁDNÉ VÝSTUPY, PROTOŽE TO OČEKÁVÁNÍ VÝSTUPŮ JE VELMI DRZÉ! A JE VELMI DRZÉ UŽ JENOM TO, ŽE MUSÍ ŽÁCI PROTI SVÉ VŮLI TRÁVIT ŠAS V HUDBENÍ VÝCHOVĚ!_

NAPÍŠU NADPISHOTOVO NAPÍŠU VEŘRHOTOVO JE TAM POLITIKA

_POKAŽDÉ NĚCOJINÉÍHO_P

NASTAVÍM ZAČÚPSA + 3DHOVOTO JEŠT KLLÍČA SLOVANAPÍŠU

žádné komentáře | přidat komentář