Vypněte prosím blokování reklamy (reklamu už neblokuji), děkujeme.
Video návod zde: https://www.youtube.com/watch?v=GJScSjPyMb4
Jak na domácí úkoly, aby dávaly smysl
20. srpen 2024 | 07.26 |
blog ›
Škola, děti ›
Jak na domácí úkoly, aby dávaly smysl
Domácí úkoly – téma, kvůli němuž si lidé "trhají občanky". Někdo říká, že bez nich se děti nic nenaučí, jiní si stěžují, že domácí úkoly děti přetěžují a do rodin vnášejí zbytečnou nervozitu.SVOJE KOMENTĺŘE UDU VKLÁDAT VLEMÁ MI PĺSKEY.
MOJE STANOVISKO JE JEDNOZNAŘNÉ, DOMÁCĺ ÚKOLY JSOU ŠPATN.É
JAK UŽ BYLO UVEDENO, JSOU RODIČE, KTEŘĺ PINDAJĺ, ŽE BEZ DOMÁCĺH ÚKOLŮ SE DĚTI NIC NENAUČĺ, TO JSOU ALE SADISTIČNĺ U ČITLEÉ A RODIČOVÉ
_KTEŘĺ SI POTŘEBUJĺ AKORÁT NĚCO DOKAZOVAT
DOMÁCĺ ÚKOLY Z PRINCIPU NEMOHOU NIC NAUČIT. _DĺTĚ DOSTANE ÚKOL, SE KTERÝM SI NEVĺ RADY, A VYPLACUJE JEJ NĚJAK NESPNSLNĚ JENOM ABY BYL VYPRACOVAN.Ý
Pravda je jako obvykle někde uprostřed: domácí práce smysl má, když se při jejím zadávání dodrží určitá pravidla.= NESOUHLASĺM, DĚTI TRÁVĺ ŠKOLOU I TAK PŘĺLIŠ MNOHO ČASU.
Jednoduché a jasné zadání= KAŽDOPDÁĚN, ALE LEPŠĺ JE ŽÁDNÉ UKOLY
Nejhorší jsou úkoly, nad kterými musí dát hlavy dohromady celá rodina, a zachrání to v lepším případě až telefonát spolužákovi.= JESLITŽE MUSĺ DOMÁCĺ ÚKOL VYPRACOVÁVAT CLEÁ RODINA, A KTERÉ RODIČE TO ASI HODNĚ BAVĺ _ CELÝ RODINA VYPRACOVÁVÁ ÚKOL A JEŠTĚ SI NEVĺ RADY, TAK JAK BYSI MOHLO VÉST RADY DĺTĚ?
Smysluplný obsah
Děti jsou citlivé na to, jestli to, co se mají učit nebo procvičovat, dává smysl. Dávat jim úkoly pro úkoly je nejlepší cestou jak jim je – potažmo školu obecně – znechutit.ANO ÚKOLY SE DÁVAJĺ PRO ÚKOLY. JENOM ABY BYLY ÚKOLY. PROTO JSEM TAKÉ ODPŮRCE ÚKOLŮ. A VOLNÝ ČAS MÁ VĚTŠĺ CENU, NEŽ _NEŽ CO VLASTNĚ_?
BEZÚČELNÁ NEBO SAMOPČELNÁ ČIKANA DOMÁCIMA ÚKOLAMA BEZE SMYSLU_
VŽDYT RODIČPVÉ VŮBEC NEMAJĺ PŘEDSTAVU O TOM, CO BY ČLOVĚK PRO SVŮJ ŽIVOT MĚL UMĚT A SAMI V ŽIVOTĚ NEJSOU SCHOPNO SCHOPNI ABSOLUTNĚ VŮBEC FUNGOVAT, PŘESTO JSOU NATOLIK DŮLEŽITÉ, ABY URČOVALI DĚTEM DOMÁCĺ ÚKOLY A JEICH DŮLEŽITOST
Komplexně, kreativně, prakticky
Mechanické úkoly typu "vypracuj cvičení 2 na straně 15" jsou ztrátou času. Když se dítě učí číst, nemusí nutně sedět nad slabikářem. Spoustu písmenek potká i na cestě s rodiči do obchodu.SOUHLAĺSM
PŘĺLEÝITOSTNĺ ÚČETNĺ JE EFEKTIVNĺ OBZVLÁŠTĚ U MALÝCH DĚTĺ
Bez rodičůSOUHLASĺM
Domácí úkoly, u nichž se očekává účast rodičů, zvětšují rozdíly mezi dětmi, které rodiny ve vzdělávání podporují a těmi, kteří takové štěstí nemají.JEDNÁ SE VLASTNĚ O TO, ŽE DĺTĚ JE UČENO RODIČAMA, NIKOLIV UČITELMA. COŽ JE ŠPATNĚ HNED ZE DVOU DŮVODŮ, POPRVÉ TĺM, ŽE UČITEL JE PLACEN ZA TO, ABY UČIL, NIKOLIV RODIČE, RODIČE OD TOHO PLACENI NESOU, A PODRUHÉ TĺM , ŽE UČITEL NEB UČITELKA MŮŽE UČIT VŠECHNY DĚTI, ZATĺMC U RODIČŮ JE TO TAK, ŽE NĚKTEŘÉ MOHOU UČIT SVÉ DĚTI A JINÉ RODIČOVÉ NEMOHOU UČIT SVÉ DĚTI._ČILI TO _ZVĚTŠUJE ROZDĺLY MEZI DĚMI, JAK JE UVEDENO, A TO NESPRAVEDLIVĚ,
PROTOŽE NE NA ZÁKLADĚ TALENTU ALE NA ZÁKLADĚ TOHO, ŽE S NĚKTERÁ MDĺTĚTEM SE RODIČŮ VÉ UŘIT MOHO A S JINM NE, PROTOŽE BY SE S DĚTMI MĚL UČIT UČITEL NEBO UČITELKA NIKOLIV RODIČOVÉ
Klidně ve škole
V zahraničí je běžné, že se domácí úkoly píší v družině spolu se spolužáky nebo dohlížejícím pedagogem. Cíl: procvičit vědomosti a dovednosti a naučit se soustavné práci je splněn, a uleví to atmosféře v rodině.NE KAŽDÝ CHODÉ DO DRUŽINY
NeznámkovatSOUHLASĺM
Známkovat něco, u čeho není jisté, kdo si s tím dal práci, nedává smysl.Zahrnovat tuto známku do výsledného hodnocení pak ještě méně.SOUHLASĺM
Podle věku
Na prvním stupni je rozumné, když je zodpovědnost za vzdělání více na škole. Na děti je dobré ji přenášet postupně, což platí i pro domácí úkoly.NEJVĺCE DOMÁCĺCH ÚKOL DOSTÁVAJĺ PRÁVĚ DĚTI NA PRNVĺM STUPNI ZÁKLADNĺ ŠKOLY COŽ JSOU ALE DĚTI KTEÉR BY OBZVLÁŠTĚ NEĚMLU ŽÁDNÉ ÚKOLY DOSTÁVAT_ JEDNAK PROTO, ŽE BY MĚLI TRÁVIT ŠKOLU CO NEJMÉNĚ ČAUS_ TAKÉ PROTO ŽE OBZVLÁTĚ MALÉ DĚTI SI NEBUDOU VĚD+T S ÚKOLY RADY, ALE TAKÉ PROŽO_ŽE NA PRVNĺM STUPNI ZÁKLADNĺ ŠKOLY SE ŽÁCI V PODSTATĚ NIC NEUČĺ, JETO JENOM ZAOPATŘOVACĺ ÚSTAV, A PROTOŽE SE NAMJĺ CO UČIT TAK JE ZAHRNEMĚ HROMADOU DOMCÁĺCH ÚKOLŮ Z TOHO NIČEHO WTF?_ ÚOLYTU NEJSOU PROTO, ABY SE NĚKDO NECO NAUČI, NEBO SI PROCVIČIL, ALE PROTO, ABY SE TI SPRATKOVÉ NENUTI
NENUDILI!
Sdílená strategie školy
Je fajn, když si učitelé domluví společnou strategii. Už jen proto, aby se nestávalo, že jeden den dostanou žáci pět úkolů a druhý den žádnýJASNÉ, I TO SE STANE, ALE TKAÉ SE STANE ŽE JDOU DOMÁCĺ POLY NESMYSLNĚ OBSÁHLÉ, ::_ALE TAKÉ TO ŽE MI NIKDO NECHCE PRZRADIT CO BYLO ZA DOMÁCĺ ÚKOL ALEMÁM POVINOST TO MTĺ VYPRACOVANÉ
Týdenní úkoly
Rodinám to dává svobodu naplánovat si, kdy se budou děti úkolům věnovat, a zbytek času mohou trávit po svém.TO SICE ANO, LEPŠĺ NEŽ JEDNODENNĺ KTERÉ MSĺ UT DO DRUHÉHO DNE, NICMÉNĚ_ TOHLE JE DOBRÉ PRO RODIČE KTEŘĺ JSOU FANATICI DO ŠKOLY A CHTĚJĺ SE NEUSTÁLE JEN VĚNOVAT ŠKOLE. ALE IDKYŽ JSOU TAKOVÝ FANATIČTĺ RODIČOVÉ, PTAL SE NĚKDO DĚTĺ, JESTLI SE CHTĚJĺ VĚNOVAT STLE JEN ŠKOLE? NEBO JESLTI SI CHTJĚĺ MIMO ŠKOLU PŘEDEVŠĺM OD ŠKOLY ODPOČINOST?_RODIČOVÉ SE VELMI D
TĚŠĺ NATO, AŽ BUDOU DĚTI DHOCDIT DO ŠKOLY A DOSTÁVAT TY HROMADY DOMÁCĺCH ÚKOL§ TĚTĺ SE NATO, AŽ BUDOU DTI CHODIT DO KŠOLY A TĚŠĺ SE NA TO, AŽ BUDOU DOSTÁVAT HROMADY ÚKOLŮ. JO RODIČOVÉ SE NA TO VŠECHNO TĚŠĺ, JENEŽE RODIČOVÉ! DĚTISE NATO NETĚŠĺ!
Individuálně
Přizpůsobit úkoly typu dětí, případně přání rodiny. Jsou rodiče, kteří by byli nervózní, že škola selhává, pokud by dítě nenosilo úkoly= ANO TAKÉ JSEM MĚL TAK ZKURVENOU MATKU. A potom jsou rodiče, kteří chtějí časTAK J UŽ JEN ZVEŘEJIT ČLÁNEK :POD DATEM KDYSEMJEJ ZAČALPSÁT_NEBO ČASEM_POSLENDĺ VĚTU SME NEPŘEPSAL, PROTOŽE SE ANI NEVLOŽILAVLOŽĺM
Individuálně
Přizpůsobit úkoly typu dětí, případně přání rodiny. Jsou rodiče, kteří by byli nervózní, že škola selhává, pokud by dítě nenosilo úkoly. A potom jsou rodiče, kteří chtějí čas se svými dětmi trávit jinak.
_KAŽDÝ DEN MŮŽE BÝT DNEM POSLEDNĺM A ČLOVĚK BY SE MĚL NAUČIT SI UŽĺVAT ČASI_ Nĺ ŽE BYCH TO UMĚL, ŽE BYCH SI UMĚL UŽĺVAT NEUMĺM ,ALE VNĺMM TO JAKO SVŮJ NEDOSTATEK, TEDY JESTLI NĚCO NĚKOMU BUDU ZÁVIDĚT, TAK TO ŽE JE EZSTAROSTNÝ A DOKÁŽE SI UŽĺVAT ŽIVOTA A VOLNÉHO ČASU, ROZHODNĚ NEBUDU ZÁVIDĚT NĚKOMU, KDO MUČĺ SVÉ DĚTI ALE TAKÉ SEBE _NEUSTLÁLÝM SE UČENĺM S DĚTI, ÚKOLY PRÁCI PRO ŠKOLU ,A ABYACHJONEPSALO MI TO
UŽ MĚ TO PĺŠE TAK SNAD UŽ JEN DOMÁĺM
UÝ SME TO PSAL ALE NEPSALO MI TO, _ŽE RODČOVÉ AKORÁT PROMARNĺ ČAS DĺTĚTE I ČAS DVŮJ_TOU ŠKOLOU _KTERÉ CHTĚJĺ SSTŮJ CO STŮJ VĚNOVAT VEŠKRÝ SVŮJ ČAS I ČAS DĺTĚTE_
JDU ZVŘEJNIČ ČLÁENK
ABY Z TĚCH DĚTI JAKOŽE NĚCO BYLO ALE VLASNĚ TO JEDINÉ, ČEHO TAKOVÝ RODIČ NEBO RODIČOVÉ DOSÁHNOUT JE, ŽE PROPAMRNĺ _ČAS DĺTĚTE I ČAS SVŮJDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Zdroj: https://tipynakazdyden.pise.cz/716-jak-na-domaci-ukoly-aby-davaly-smysl.htmlP
DRUHÉ P
KONEČNĚ TO PĺŠE
PŘEVZATO Z https://tipynakazdyden.pise.cz/716-jak-na-domaci-ukoly-aby-davaly-smysl.html
ALE V TÉTO KOPII PŘĺDÁM NA KONCE ŽÁDN _SVÉ KOMENTÁŘE==================== Individuálně Přizpůsobit úkoly typu dětí, případně přání rodiny. Jsou rodiče, kteří by byli nervózní, že škola selhává, pokud by dítě nenosilo úkoly. A potom jsou rodiče, kteří chtějí čas se svými dětmi trávit jinak. ================NO PŘÍŠTĚŠ TO BUDU VKLÁDAT NEJPRVE DO NOTEPADU PROTOŽE JINAK KDYŽSE TO ZKOPÍRUJE S FORMÁTOVÁNÍM TAK JE TO TOTÁLNĚ ZKURVNEÉ TEXTX CO MSJÍ TÝU NAHOŘE JSOU ZDE DOLE AQ DOLE JE NAHOŘE ZDE V NOTEPADU A VLOŽENÍ S FOMRÁTOVÁNÍM NEJSOU VŮBEC NIKDE_
TEDY V NOTEPADU JSOU VŠECHN PROTOŽESE TÍM RZUČELO FORMÁTOVÁNÍ ALEJSOU JINDE NEŽ BLY VE FORMÁTOVANÉM TEXTU
DĚSNÉjdu zveřejnit pod datem začátku psnaí