DOMÁCÍ ÚKOLY

8. únor 2025 | 05.59 |
blog › 
DOMÁCÍ ÚKOLY

PŘEKOPÍRUJU ČLÁNEK_

AZA NÍM PŘIDÁM SŮVJ KOMENTÁŘ___VLOŽÍM

Jak na domácí úkoly, aby dávaly smysl

20. srpen 2024 | 07.26 |
blog › 
Jak na domácí úkoly, aby dávaly smysl

Domácí úkoly – téma, kvůli němuž si lidé "trhají občanky". Někdo říká, že bez nich se děti nic nenaučí, jiní si stěžují, že domácí úkoly děti přetěžují a do rodin vnášejí zbytečnou nervozitu. Pravda je jako obvykle někde uprostřed: domácí práce smysl má, když se při jejím zadávání dodrží určitá pravidla.

Jednoduché a jasné zadání
Nejhorší jsou úkoly, nad kterými musí dát hlavy dohromady celá rodina, a zachrání to v lepším případě až telefonát spolužákovi.

Smysluplný obsah
Děti jsou citlivé na to, jestli to, co se mají učit nebo procvičovat, dává smysl. Dávat jim úkoly pro úkoly je nejlepší cestou jak jim je – potažmo školu obecně – znechutit.

  1. Komplexně, kreativně, prakticky
    Mechanické úkoly typu "vypracuj cvičení 2 na straně 15" jsou ztrátou času.

    Když se dítě učí číst, nemusí nutně sedět nad slabikářem. Spoustu písmenek potká i na cestě s rodiči do obchodu.

  2. Bez rodičů
    Domácí úkoly, u nichž se očekává účast rodičů, zvětšují rozdíly mezi dětmi, které rodiny ve vzdělávání podporují a těmi, kteří takové štěstí nemají.
  3. Klidně ve škole
    V zahraničí je běžné, že se domácí úkoly píší v družině spolu se spolužáky nebo dohlížejícím pedagogem. Cíl: procvičit vědomosti a dovednosti a naučit se soustavné práci je splněn, a uleví to atmosféře v rodině.
  4. Neznámkovat
    Známkovat něco, u čeho není jisté, kdo si s tím dal práci, nedává smysl.Zahrnovat tuto známku do výsledného hodnocení pak ještě méně.
  5. Podle věku
    Na prvním stupni je rozumné, když je zodpovědnost za vzdělání více na škole. Na děti je dobré ji přenášet postupně, což platí i pro domácí úkoly.
  6. Sdílená strategie školy
    Je fajn, když si učitelé domluví společnou strategii. Už jen proto, aby se nestávalo, že jeden den dostanou žáci pět úkolů a druhý den žádný
  7. Týdenní úkoly
    Rodinám to dává svobodu naplánovat si, kdy se budou děti úkolům věnovat, a zbytek času mohou trávit po svém.
  8. Individuálně
    Přizpůsobit úkoly typu dětí, případně přání rodiny. Jsou rodiče, kteří by byli nervózní, že škola selhává, pokud by dítě nenosilo úkoly. A potom jsou rodiče, kteří chtějí čas se svými dětmi trávit jinak.

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

RE: Jak na domácí úkoly, aby dávaly smysl skolstvi 08. 02. 2025 - 05:57

Zdroj: https://tipynakazdyden.pise.cz/716-jak-na-domaci-ukoly-aby-davaly-smysl.htmlJO A TED JEĚTĚNEPÍ

TŘEÍT POSKU KONEŠNĚ TO PÍŠE

_JESTĚ _KURVA PTO SKOČILO NA PŘEDŠLÝ ŘÁDEK NA ZAČÁEK?A TED JESTĚ

KURVA SNADUŽ TO BUDEFUNGOVST

TAKŽE KOMENTÁŘ_VLŽÍM

Komentáře k článku: Jak na domácí úkoly, aby dávaly smysl

08. 02. 2025 - 05:57

skolstvi: Já osobně jsem odpůrce domácích úkolů _
ale moje matka je extrémním příznivcem domýcách úkolů, tvrdí, že jich musí být co nejvíc, _dítě bez úkolů prej zakrní blabalbla_

Proč úkoly ne?
1 času, který tráví dítě ve škole, rozhodně není málo, je tedy na povážou čas trávený školou ještě prodlužovat
2 škola je defakto zaopatřovací ústav, obzvláště na první stupni zákaldní školy, děti chodí do školy hlavně prtož, že by byly jinak sami doma, _v podstat nemají ve škole nic užitečného na práci a učí se něco jenom aby se učili, tak je blbost tu samoúčelnost ještě rozšiřovat nad rámec času ve škole
3 úkoly jsou takové vse kterými si kděti neví rady, viz správně v tomto článku,
ale dítě je musí povinně vypracovat
Tedy dítě moc dobře ví, že to dělá špatně, ale také ví, že to musí cleé udělat, přestože to dělá špatně, protože je to povinnost udělat.
_Když ukol neudlá, tak dostane ve většině případů pětku.
Potp dstane pětku, ikdyž jej udělá a udělá špatně. Obvykle.
Ale často se úkoly, co jsou udělány, k
ale udělány špatně, nekonrorlují.
Tedy za žádný úkol je pětka, ale za špatně udělaný úkol pětka nneí.
A
s tím souvisí další věc
za dobře udělaný úkol není jednička
tey bylo by logické aby za dobře udělaný úkol byla jednička, ale neí to tak.
Za úkol je možné dostat pětku, ale není možné za něj dostat jedniščku.
POkud je vše skvělé, tak seto bere jako samozžejmost, žádná jednička nepřijde.
_Ale pokjud jeto špatně, pak přichází pětka.

_Je to prokazatelný učitelský sadismus._

Další věc je, jak vizno z člínku, s úkolem si neví rady ani rodičové, pokud si neví rady rodičvé, tak jak by si mohlo vést rady samotné dítě?
_
Jak mohou úkoly procvičit něco, co dítě vlastně neumí?

_V lepším případě dostane dítě poznámku do žýkovské knížky za nesplnění úkolů ale obvykledostane pětku.

_Při náhodném vyvolání žáků z lavice d lavice
to funguje stjeně jako s domácíma úkolama

pokud žák _neodpoví na otázku, okamžitě žákovku pětka, pokud žák všechnno výborně vá, je to samozřejmost, ždná jednička nepřichází._

K tomu bych ješzě dal poznámku, já jsem _zastáncem toho, že byzákandí škola klidně nemusela být známkovaná vůbec, za coý mě všicni sežerou jenže, známky dávají smysl jen tehdy, pokud jsu spravedlivé,
_a pokud se známkuje všem a všude stejně.

V praxi nejosu spravedlivé, některém se natržuje, někteř se poškozují, obvykle se však poškozují uplěn všechny děti, a už jenom na přípakladu domácíc úkolů kdy se rozdávají pětky ale jedniky ne. to je samozřejmě když je to správně vypracováno


Další věc je nějaká hodnotící stupnice, přísnost známkování, požadované znalosti dovedlosti, to jsou věci které má každý učitel na každé škole jiné. A_
tak dále

No prpsotě když mám žáky z dvou různých základních škol ,tak jejich známky nemohou absolutně porovnávat.
Jednika z jendé školy může znamenat na jné školy trojku nebo čtyřku._

Další věc je že učitelé neznámkují
_znalosti a dovedlosti
ale osobní sympatie nebo rychlost, nějaký primitivní úkol na rychlost stihneš nestihleš, známka podle rychlosti ocž je ubohé

---
skolstvi.pise.cz


OBR KLIOVÉ SLOVA TU JSOU ZVEŘEJNÍM POD NABÍZENMČASME NEJNÍČE

ČAS VZNIKU ZAČTKU PSNÍ

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář