ZUBAŘKA , UČITELKA TĚLOCVIKU

10. červen 2025 | 20.45 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

SEKTÁŘ TVRDIL, ŽE PO JEHO SMRTI
JEHO TĚLO ZMIZÍ.
DVĚ PSYCHOPATKY, ZUBAŘKA A UČITELKA TĚLOCVIKU, VSTOUPILI DO SEKTY JEN PROTO,
ABY SI OVĚŘILI, ŽE PO SMRTI JEHO TĚLO SKUTEČNĚ ZMIZÍ, TEDY VSTOUPILI DO SEKTY S PLÁNEM JEJ ZAVRAŽDIT.

SŠ/duckduckgo.com/ZNOVU SE PROKAZUJE, ŽE TĚLOCVIKÁŘKY

žádné komentáře | přidat komentář | přečteno: 21x

GYMPL JE PREJ TO, CO ŽÁCI NEJVÍCE CHTĚJÍ

10. duben 2025 | 12.22 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

DOVOLÍM SI ROZPOROVAT TOTO VŠEOBECNĚ PŘIJATÉ TVRZENÍ. VE SKUTEČNOSTI JE TO TAK, ŽE BYLO ŽÁKŮM ŘEČENO, ŽE KDYŽ CHTĚJÍ NA VYSOKOU, TAK MUSÍ NA GYPL_

POPTÁVKA PO GYMPLU JE TEDY UMĚLÁ, JE TO JAKO VÁZANÁ KOUPĚ, ŽE SI MUSÍTE KOUPIT PÁREK, ABY JSTE SI MOHLI KOUPIT ROHLÍKY._DALŠÍ VĚC JE, PROČ CHTĚJÍ VŠICHNI VYSOKOU,VĚTŠINA TĚCH, CO SE DERE NA VYSOKOU , MÁ TU PŘES===========PŘEDSTAVU, ŽE S VYSOKOU ŠKOLOU SI BUDOU VYDĚLÁVAT HROMADU PENĚZ, NĚKDY MAJÍ TU PŘEDSTAVU

VŠAK JEN JEJICH RODIČE._COŽ ZASE ZNAMENÁ, ŽE TO NENÍ SAMOTNÁ VYSOKÁ ŠKOLA, KTERÁ BY BYLA POPTÁVÁNA, ALE JE TO VYSOKÝ PLAT, KTERÝ HE POPTÁVÁN, COŽ JE PRO MNOHÉ _DETAIL,

ALE DÁBEL JE V DETAILU.

žádné komentáře | přidat komentář

MOŽNÁ JSTE PŘESVĚDČENÍ, ŽE PAPALÁŠI VŠE URČILI DOK

8. duben 2025 | 13.01 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

A OBYČEJNÝ ČLOVĚK NEMÁ PRÁVO DO TOHO KECAT.

A MOŽNÁ JSTE PŘESVĚDČENI, ŽE JSTE HLUPÁCI A PAPALÁŠI NAD VÁMA VÍ VŠECHNO NEJLÉPE.

ALE PŘESTO BUDU TAK DRZÍ

A DÁM SEM NÁSTIN

CO VŠECHNO BY SE MOHLO VE ŠKOLE UČIT A NEUČÍ,

PŘIČEMŽ MŮJ SEZNAM BUDE SPÍŠE SKROMNÝ NEŽ VYČERPÁVAJÍCÉ,

JEN JAKO TAKOVÁ OCHUTNÁVKA, NIKOLIV SNAHA O DOKONALÝ VYČERPÁVAJÍCÍ SEZNAM VŠECHO DŮLEŽITÉHO.

_PSYCHOLOGIE

ČLOVĚK BY MĚL POZNAT SEBE I OSTATNÍ,

SEBE I DRUHÉ,

A PROTO PSYCHOLOGIE.

PAKLIŽE VÁS CHCE NĚKDO NAPÁLIT NEBO ZNEUŽÁVAT, PAK PSYCHOLOGIE.

PAKLIŽE CHCETE ZNÁT SVÉ SLABÉ A SILNÉ STRÁNKY, PAK PSYCHOLOGIE.

PSYCHOLOGIE JE VELMI DŮLEŽITÉ A MOŽNÁ PRÁVĚ PROTO SE NEUČÍ, RTOTOŽE UČEBNÍ OSNOVY ŠKOL ROZHODNĚ NEVZNIKALI S DOBRÝM ÚMYSLEM.

KDYBY VZKAKALI S DOBRÁM UMYSLEM, TAK BY SOU ČÁSTÍ KAŽDÉHO VŠEIBECNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ MUSELA BÝT PSYCHOLOGIE.

JZ

/BUSHCRAFT/

JZ/

Termínem bushcraft se označuje aktivita spočívající v pobytu v přírodě za využití základních dovedností spojených s přežitím v divočině. Cílem bushcraftu je, aby byl takový pobyt zábavný a pohodlný. To umožňují schopnosti jako: rozdělání ohně, stavění přístřešku, používání nástrojů jako sekera nebo nůž, příprava jídla, opracování dřeva či jiných přírodních materiálů a mnohé další.

Etymologie/JZ/Slovo bushcraft pochází z australské angličtiny a jedná se o spojení slov bush (buš) a craft (schopnost, umění). Toto slovo tedy původně označovalo umění přežití v australské buši. K rozšíření tohoto spojení došlo díky práci majora Lese Hiddinsona, veterána Vietnamské války, který se v 80. letech stal hlavním autorem příručky australské armády pro přežití v přírodě (vydáno 1987). Své zkušenosti později využil při tvorbě televizního pořadu The Bush Tucker Man.[1] Na severní polokouli se o rozšíření pojmu zasadil Mors Kochanski, kanadský dobrodruh polského původu, který používal také některá další pojmenování jako např. wilderness art (umění divočiny), wilderness skills (schopnosti v divočině) či bush arts (umění buše). V roce 1988 publikoval knihu Northern Bushcraft, později vydanou pod zjednodušeným názvem Bushcraft.[2]/_

BUSHCRAFT JE DALŠÍ PŘEDMĚT, KTERÝ BY SE MĚL UČIT, ALESPON TEDA VOLIZELNĚ.

KDYŽ MŮŽE BÝT V KAŽDÉ ŠKOLE K DISPOZICI TAKOVÁ PÍČIVINA JAKO HUDEBNÍ VÝCHOVA, TAK PROČ NE BUSHCRAFT JAKO PŘEDMĚT

JZ/

Charakteristika

Bushcraft pochází z rodiny outdoorových aktivit, kam patří především kemping a survival (nácvik technik přežití). Od nich se v mnoha aspektech odlišuje, existují však i mnohé společné znaky. Zásadní rozdíl spočívá v použité výbavě. Při kempování je k dosažení komfortu využíváno značného množství vybavení. Často je proto pro přepravu na místo táboření nutné využít nějakého dopravního prostředku. Kempování mnohdy neprobíhá ve volné přírodě, ale v komerčně provozovaném kempu s dostupným zázemím. Naopak při survivalu jsou jakékoliv pomůcky úplně nedostupné, či výrazně omezené (např. pouze na rozdělání ohně). Bushcraft představuje kompromis mezi těmito aktivitami. Výbava je sice dostupná,/JZ/

přesto se vyznavači bushcraftu snaží maximálně využít prostředků dostupných v místě táboření. Například plnohodnotný stan s výztužemi a kolíky běžný při kempování, může být nahrazen menší a lehčí celtou, která se na místě upevní pomocí lanek a zaostřených klacíků. Neexistuje však žádné pevné pravidlo; i při bushcraftu lze využívat stan a další pokročilou výbavu běžnou při kempování. Podobné "kompromisy" se týkají např. také rozdělávání ohně, přípravy jídla, atp. V bushcraftu však hraje zásadní roli využití schopností pobytu v přírodě.[3] Mors Kochanski shrnul strategii bushcraftu následovně:

"Čím více toho umíš, tím méně toho musíš nést."/

JZ/

Hlavní znaky:

Stan vyrobený pomocí celty, trekingové hole a lanek

Mezi znaky bushcraftu patří:

  • Využívání vlastních a alternativních přístřešků (celta, bivak, přírodní úkryt, přístřešek postavený z rostlinného materiálu, atd.).
  • Rozdělávání ohně pomocí křesadla a dalších pomůcek (tzv. chlupaté dřívko, březová kůra, troud, podpalovače, atp.).
  • Příprava palivového dřeva pomocí sekery, pily, štípání špalků nožem, atp.
  • Vyřezávání pomůcek a nástrojů ze dřeva.
  • Příprava jídla na ohni, popř. pomocí outdoorových vařičů na různá paliva (viz. výbava).
  • Získávání pití převářením vody z přírodních zdrojů či roztápěním sněhu.
  • Rozpoznávání rostlin, hub a zvířat ať už jako možného zdroje potravy, či z pohledu bezpečnosti.
  • Vázaní uzlů.
  • Další: První pomoc, lov a pokládání pastí, stopování, kamufláž, a další. [4][5][6]

Výbava:/JZ/

Mezi nejběžnější výbavu využívanou při bushcraftu patří:

  • Celta: Využívá se pro stavbu provizorních přístřešků často za pomocí padákových či jiných lanek.
  • Spací pomůcky: Např. spacák, turistická matrace (pěnová či nafukovací). Někdy se používá k přespání hamaka - řeší izolaci od země a je možné jí zakrýt moskytiérou.
  • Nůž: Běžné jsou lovecké či outdoorové nože. Existuje i specifická kategorie "bushcraft nožů", které charakterizuje větší tloušťka a šířka čepele využívaná při štípání dřeva, či ostrá horní hrana vhodná pro tvorbu jisker z křesadla. Populární jsou také severské druhy nožů, např. tradiční finskýpuukko.
  • Přenosné vařiče: Hlavní vlastností vhodného vařiče je jeho skladnost a nízká hmotnost. Využívány jsou proto skládací vařiče na dřevo (lidově "dřívkáče"), pevný i tekutý líh, plynové kartuše, atp.
  • Sekera, pila: Jelikož jsou tyto pomůcky poměrně velké a těžké, využívají se sekery s krátkým topůrkem, skládací zahradnické pilky, pilové listy, které se na místě uchytí do vlastnoručně vyrobeného rámu, či ruční řetězové pily.
  • Nádobí: Používá se turistické nádobí vhodné k ohřevu na přímém ohni (plechové ešusy, kotlíky, pánve a hrnky). Nádobí je často skládací - rukojeti se dají ohnout či odmontovat pro zmenšení místa, které nádobí zabírá.
  • Další: Turistický batoh či krosna, funkční nepromokavé oblečení, čelová svítilna, potřeby k lovu a rybolovu, nástroje na filtraci vody, atp.[4][6]/JZ
  • https://cs.wikipedia.org/wiki/Bushcraft
  • ENTR

KLIK_POENTR

_TAKŽE TO BYLY DVA PSYCHOLOGIE A SURVIVAL.

A TED JEŠTĚteda dva psychologie a budh craft

ted jeětě survival

jz

https://cs.wikipedia.org/wiki/Techniky_p%C5%99e%C5%BEit%C3%AD

jz survival vede na techniky přežití

nebudu to sem z wikipedie kopírovat přečtěte se na wikipedii

a pak exustuje ještě prepper

prepperství

prepper je člověk

a dělá prepperství

prepper znamená připraven

preppeři se tedy připravují, obyčejnš na konec světa

_survival znamená zase přežít

_když si to dáne dohromady, tak by survival a preprství_

mělo být to samé. prtpže oba dva

sirbivalista i prepper se snaží přežít

_přestože by to mělo být tp samé, ta čeští preppeři survivality z nějakého neznámého záhadného důvodu pohrdají

_a bush craft

je buše řemelo

bush je buš tedy nějaké křiviny, křivinaté krajiny

a craft je řemelo

tedy bush craft

je vlastně řemeslo křováků

a křováco jsou lidé kře ří

přežívají ve volné přírodě a jsou na to zvyklí

tedy bush craft survival a prepping

se vzájemné prolínají

_prepper teoreticky nemusí být

mít

schopnosti dovednosti

protože se může připravovat prostě tím, že má ohromné zásoby.

základem prepperství ke mít zásoby všeho možného,

jídla, vody, zbraní a munice,

a tak dále,

mít bunkr

zatímco survival se zaměřuje na přežití tam, kde člověk nemá vůbec nic.

_a bushcraft je v tomto oohledu více survival než prepperství

preppeři se hodně zaměřují na vojenskoé válečné bojové střetnutí, preppeři jsou připraveni na násilné boje, jsou připraveni bojovat, a učí se zacházet se zbraněmi v boji

i s tím nožem v boži

naproti tomu bushcraft používá nůž jako pracovní nástroj

survivalKURVA ZASE MM NĚCO V OKU

SURVIVAL SE SNAŽÍ O PŘEŽITÍ BEZ NIČEHO

A V KRAJINĚ

KTERÁ JE SPÍŠE LUDUPRÁDNÁ NEŽ ZADBĚNÁ

TEDY PREPPERSTVÍ UVAŽUJE SILNĚ ZASÍDLENOU KRAJINU, ZÁSOBY, A VAŠE BOJE O UCHRÁNENÍ SI SVÝCH ZÁSOB, KTERÉ JSTE SI PŘEDTÍM V DOBĚ MÍRU UDĚLALI, PŘED LIDMI

A UVAŽUJE PŘEDEVŠÍM BOJ,

PŘELIDBĚNÝ SVĚT A AGRESIVNÍ BOJ S LIDMI, TO UVAŽUJE PREPPERSTVÍ

NAPROTI TOMU SURVIVAL UVAŽUJE VYLIDNĚNÝ SVĚT A SCHOPNOST PŘEŽITÍ VE SVĚTĚ, KDE NENÍ NIKDO A ŽÁDNÉ NÁSTROJE A VYBAVENÍ

BUSHCRAFT_SE PODOBÁ

NA TEN SURVIVAL

===========PŘESTOŽE PREPPERSTVÍ CHÁPE _PEŽITÍ

TROCHU JINAK

NEŽ=============SURVIVAL A BUSHCRAFT

TAK BY SE DALO ŘÍCIM ŽE TO MÁ HODNĚ SPOLEČNÉHO============PREPPER BY VÁM ŘEKL ŽE CHCE BÝT PŘIPRAVENÁ NA VŠECHNO, NU V PRAXI SE PŘIPRAVUJE NA POULIČNÍ BOJE, ALE POKUD BY TO BRAL VÁŽNĚ, POKUD Y BRAL VÁŽNĚ SÁM SEBE, TAK BY MUSEL UMĚT TAKÉ SURVIVAL A BUSHCRAFT

Z HLIDISKA ŠKOLY BYCH MOHL UDĚLAT ZE VŠECH TŘÍ PROUDŮ JEDINÁ PŘEDMĚT, JEHOŽ NÁZEV NEMÁM PROMYŠLENÝ,

A SAMOSTATNÝ PŘEDMĚT BY PAK BYL PSYCHOLOGIE, KTEROU ČLOVĚK VYUŽIJE NEJENOM V DOBĚ KATASTROFY, ALE TAKÉ V DOBĚ MÍRU

žádné komentáře | přidat komentář

title k předchzímu, debulní zpráívy čt_1

3. březen 2025 | 19.21 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

>zčů>Charakteristika předmětu - VLASTIVĚDA<źačpsa

kpředch šl

popaue je kurva rzšeno to tedy zde debilníma zkurvenýma zprávama z _št

_=

_čt _

_1

===================================čt1_napíšu tiilehotovo_začpsa_+0

žádné komentáře | přidat komentář

zčů>Charakteristika předmětu - VLASTIVĚDA

3. březen 2025 | 19.16 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

klik opětnatřkrtat ozn>

4.2.1. Charakteristika předmětu - VLASTIVĚDA

Obsahové vymezení
Vyučovací předmět Vlastivěda vychází ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, navazuje na žákovské výstupy z předmětu Prvouka v 1. a 2. ročníku a je propojen s ostatními vyučovacími předměty, zejména s českým jazykem a literaturou.

Časové vymezení
Hodinová dotace ve 4. ročníku je 1 hodina týdně, v 5.ročníku 2 hodiny týdně.

Organizační vymezení
Vzdělávací obsah vyučovacího předmětu tvoří základ pro výuku předmětů Dějepis, Zeměpis, Občanská a rodinná výchova ve vyšších ročnících, je členěn do tří základních tématických okruhů. V tématickém okruhu Místo, kde žijeme se žáci seznamují se základními poznatky o krajině, minulosti a současnosti regionu, vlasti, získávají informace o Evropě i jiných světadílech, orientují se v terénu, pracují s mapou. V tématickém okruhu Lidé kolem nás poznávají různé druhy lidské činnosti, jejich souvislost s přírodními podmínkami, poznávají, jak lidské činnosti ovlivňují vzhled okolní krajiny. Poznávají také, kulturu různých společností, seznamují se s právy a povinnostmi občanů našeho státu. Poznávají problémy doprovázející soužití lidí, společnost, svět. V tématickém okruhu Lidé a čas se žáci učí orientovat v dějích a čase, vytváří si základní představy o historii, kultuře, kulturních památkách a to i v jiných evropských státech.
Výuka probíhá převážně ve třídách, ale jsou zařazovány, vycházky, exkurze, návštěvy památek apod.

Výchovné a vzdělávací strategie
Pro utváření klíčových kompetencí ( k. k učení, k. k řešení problému, k.komunikativní, k.sociální a personální, k.občanské ) jsou využívány následující postupy:
- učitel podporuje samostatnost a tvořivost žáků, jejich aktivní znalosti a dovednosti
- učitel podporuje přijatelná řešení problémů
- učitel vede žáky k tomu, aby své získané poznatky předávali svým spolužákům
- učitel klade důraz na úroveň komunikace
- učitel vytváří situace, kdy se žáci vzájemně potřebují, tím podporuje vzájemnou pomoc žáků
žádné komentáře | přidat komentář

klik pr

3. březen 2025 | 18.56 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

klikhttps://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/2011/03/11-cesky-jazyk.htmlhttps://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/https://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/2011/03/41-prvouka.html

jz>

4.1. PRVOUKA

  • 4.1.1. Charakteristika předmětu - PRVOUKA
  • 4.1.2. Obsah předmětů - PRVOUKA, VLASTIVĚDA, PŘÍRODOVĚDA
  • 4.1.3. Prvouka - 1. ROČNÍK
  • 4.1.4. Prvouka - 2. ROČNÍK
  • 4.1.5. Prvouka - 3. ROČNÍK<jz ntřikráz označováno >

    4.1.1. Charakteristika předmětu - PRVOUKA

    Obsahové vymezení
    Vyučovací předmět Prvouka vychází ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět a je propojen se všemi ostatními vyučovacími předměty.

    Časové vymezení
    Hodinová dotace v 1. ročníku jsou 2 hodiny týdně, ve 2. a 3. ročníku 3 hodiny týdně.

    Organizační vymezení
    Vzdělávací obsah prvouky je členěn do pěti tématických okruhů:
    - V tématickém okruhu Místo, kde žijeme poznávají žáci nejbližší okolí svého bydliště, případně školy, obec a život v ní. Důraz je v tomto tématickém celku kladen i na dopravní výchovu.
    - V tématickém okruhu Lidé kolem nás si žáci osvojují a upevňují základy správného chování a jednání mezi lidmi, seznamují se základními právy a povinnostmi jedince v ohledu na společnost.ve škole se učí leda tak právo solnějšíhoqqqqqqqqqqqqqq
    - V tématickém okruhu Lidé a čas se žáci učí orientovat v čase a dějích. Výchozí jsou události v rodině a obci, podstatou okruhu je vyvolat u žáků zájem o historii v regionu, o kulturní bohatství. Je důležité, aby žáci samostatně vyhledávali, získávali a zkoumali informace z dostupných zdrojů. - V tématickém okruhu Rozmanitost přírody poznávají žáci rozmanitost a proměnlivost živé i neživé přírody nejbližšího okolí. Na základě praktického poznávání okolní krajiny se učí hledat důkazy o proměnách přírody, sledovat vliv lidské činnosti na přírodu, hledat možnosti, jak ve svém věku přispívat k ochraně přírody a zlepšení životního prostředí.
    - V tématickém okruhu Člověk a jeho zdraví poznávají žáci, jak se člověk vyvíjí od narození do dospělosti, co je vhodné a nevhodné z hlediska denního režimu, výživy, hygieny atd. Získávají poučení o zdraví, nemocech, o zdravotní prevenci, první pomoci, o bezpečném chování v různých i kritických životních situacích. Uvědomují si odpovědnost za své zdraví, ale i za zdraví a bezpečnost ostatních lidí.

    Výchovné a vzdělávací strategie
    Pro utváření klíčových kompetencí (k.k učení, k.k řešení problému, k.komunikativní, k.sociální a personální, k.občanské, k.pracovní) jsou využívány následující postupy:
    - učitel podporuje samostatnost a tvořivost žáků, jejich aktivní znalosti a dovednosti
    - učitel vytváří problémové situace a žáky učí, jak prakticky problémy řešit
    - učitel vede žáky k otevřenému vyjadřování svých názorů
    - učitel klade důraz na úroveň komunikace a pozitivní vnímání svého okolíqqqqqqqqqq jak pozitivní vnímání? jakože mám něco zlého vnímat pozitivně?_už sem to dočetl celé dámzačpsa_+0_klik nnužeještšěnázev článku pak ohnedc zveřejí,m po nap nývu článku
    - učitel vede žáky k odsouzení nežádoucích projevů xenofobie
    - učitel dohlíží na dodržování pravidel stanovených řádem školy a vnímá je jako přípravu na dodržování zákonných norem a morálky společnosti< <=natřikrát označováno tem dlouhý text jinak nic
žádné komentáře | přidat komentář

=>2.1.9. Matematika - 6. ROČNÍK

27. únor 2025 | 11.10 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

tab_

ta p b

>

2.1.9. Matematika - 6. ROČNÍK

ŠKOLNÍ VÝSTUP
Žák :
- narýsuje čárkovanou, plnou a čerchovanou čáru a určí, ve kterých případech ji použije
- v praxi používá rýsování, klade důraz na přesnost a čistotu projevu
- sestrojí dvě rovnoběžky
- sestrojí kolmici z bodu k přímce
- sestrojí pomocí kružítka střed úsečky, osu úsečky
- matematicky správně a přesně popíše základ. geometrické útvary technickým písmem
- od ruky nakreslí rovinné útvary, krychli a kvádr
- vysvětlí pojem desetinné číslo, uvede příklady
- přečte a zapíše dané desetinné číslo
- znázorní desetinné číslo na ose
- porovná desetinná čísla pomocí znamének nerovnosti
- zaokrouhlí desetinné číslo s danou přesností
- převede desetinná čísla na zlomky a obráceně
- sečte, odečte, vynásobí desetinná čísla (písemně, zpaměti)
- dělí desetinné číslo číslem přirozeným a číslem desetinným (až trojciferným)
- matematizuje jednoduché slovní úlohy z praxe a řeší je
- využívá kalkulátorů při náročnějších úlohách bez využití paměti kalkulátoru
- převede jednotky délky a hmotnosti v oboru desetinných čísel
- vypočítá aritmetický průměr a uvede jeho praktický význam
- aplikuje výpočet aritmetického průměru v úlohách z praxe
- popíše úhel, vysvětlí, co je velikost úhlu, jednotka, stupeň a minuta
- rozliší druhy úhlů
- vyznačí a narýsuje úhel pravý, přímý, libovolný ostrý a tupý
- přenese úhel, porovná jej
- sestrojí různé velikosti úhlů
- změří velikost daného úhlu ve stupních
- vyjádří velikost úhlu ve stupních a minutách a zapíše to
- sestrojí osu úhlu
- rozliší dvojice vedlejších a vrcholových úhlů, určí jejich vlastnosti a jejich velikosti
- sečte a odečte dvojici úhlů
- násobí a dělí úhly dané velikosti dvěma
- rozliší druhy trojúhelníků podle velikosti úhlů (ostroúhlý, pravoúhlý, tupoúhlý) a podle délek stran (rovnostranný, rovnoramenný, obecný)
- určí součet úhlů v trojúhelníku
- určí velikost vnitřního úhlu trojúhelníku, jsou-li dány velikosti dalších dvou vnitřních úhlů trojúhelníku
- sestrojí trojúhelník ze tří stran
- určí, zda trojúhelník lze sestrojit užitím trojúhelníkové nerovnosti
- sestrojí šestiúhelník, osmiúhelník
- popíše vlastnosti šestiúhelníku, osmiúhelníku
- určí jednotky obsahu, převede tyto jednotky
- uvede konkrétní příklady využití výpočtu obsahu obrazce a povrchu tělesa v praxi
- vypočítá obsah obdélníka a čtverce
- vypočítá obsah dalších rovinných útvarů složených ze čtverců a obdélníků
- rozliší a popíše kvádr, krychli, načrtne je
- vypočítá povrch kvádru, krychle podle matematických vzorců
- zapíše řešení úloh s důrazem na přesnost, přehlednost a dodržování matematické symboliky
- vyřeší slovní úlohy vedoucí k výpočtům obsahů rovinných útvarů a povrchů těles
- vysvětlí pojmy: násobek, dělitel, prvočíslo, číslo složené
- určí podle znaků dělitelnosti, čím je dané číslo dělitelné
- použije znaky dělitelnosti k řešení praktických úloh
- použije algoritmus rozkladu čísla na součin prvočísel
- určí nejmenší společný násobek a největší společný dělitel
- vysvětlí vztah zlomku a desetinného čísla
- převede zlomky na desetinná čísla a naopak
- graficky znázorní zlomek
- vyjádří celek pomocí zlomku – graficky i zápisem zlomku
- převede smíšená čísla na zlomky a nepravé zlomky na smíšená čísla
- rozšíří a zkrátí zlomek
- zapíše řešení s důrazem na přesnost, přehlednost a dodržování matematické symboliky
- porovná zlomky podle velikosti, znázorní je na číselné ose
- určí jednotky objemu
- vzájemně převádí jednotky objemu
- pozná a popíše tělesa – krychle, kvádr
- určí objem krychle a kvádru výpočtem podle vzorců
- vyřeší slovní úlohy na výpočet objemu těles
- používá kalkulátor pro základní početní operace
- vyhledá požadované informace v tabulkách
- určí polohu bodu v rovině
- znázorní bod v pravoúhlé soustavě souřadnic
- přečte z grafu požadované údaje
- sestrojí lineární, bodový nebo sloupkový graf s danými údaji
- uvede konkrétní příklady použití grafů v praxi


UČIVO Tučné

Základní pravidla rýsování:
Druhy a užití čar
Technické písmo
Rýsování kolmic, rovnoběžek
Střed úsečky, osa úsečky

Desetinná čísla:
Čtení a zápis desetinného čísla
Desetinný zlomek a jeho zápis desetinným číslem
Porovnávání a zaokrouhlování desetinných čísel
Sčítání a odčítání desetinných čísel
násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, ...
Převody jednotek délky a hmotnosti
Násobení desetinných čísel
Dělení desetinného čísla číslem přirozeným a desetinným
Slovní úlohy
Využití kalkulátoru při početních operacích s desetinnými čísly
Aritmetický průměr a jeho užití

Úhel a jeho velikost:
Úhel a jeho přenášení
Druhy úhlů
Jednotka velikosti úhlů (stupně a minuty), Úhloměr
Měření velikosti úhlů
Osa úhlu – konstrukce kružítkem
Rýsování úhlů
Úhly vedlejší a vrcholové
Sčítání a odčítání úhlů
Násobení a dělení úhlů dvěma

Trojúhelníky a mnohoúhelníky:
Trojúhelníky – součet úhlů v trojúhelníku
Druhy trojúhelníků
Rýsování trojúhelníků ze tří stran
Trojúhelníková nerovnost
Prav. šestiúhelník – vlastnosti, obvod, konstrukce
Osmiúhelník – vlastnosti, obvod
Konstrukce

Obsah obrazce a povrch těles:
Jednotky obsahu, převody
Obsah obdélníka a čtverce
Obsah složitějších obrazců
Povrch kvádru a krychle
Slovní úlohy na výpočet obsahu, povrchu

Dělitelnost přirozených čísel:
Násobek a dělitel
Znaky dělitelnosti (2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 25)
Prvočísla a čísla složená
Rozklad na prvočinitele
Čísla soudělná a nesoudělná
Nejmenší společný násobek
Největší společný dělitel

Zlomky:
Pojem zlomku, zápis desetinného zlomku
Celek, část
Vyjádření částí celku pomocí zlomků
Převádění zlomků na desetinné číslo a naopak základní tvar zlomku
Smíšené číslo
Převádění smíšených čísel na zlomky a Nepravých zlomků na smíšená čísla
Rozšiřování a krácení zlomků
Uspořádání zlomků
Početní operace se zlomky

Objem krychle a kvádru:
Jednotky objemu, převody jednotek
Objem krychle a kvádru
Slovní úlohy z praxe na V, S

Grafy:
Pravoúhlá soustava souřadnic
Určení polohy bodu v rovině
Sestrojování grafů
Čtení grafů
Praktické úlohy – grafy v praxi<jz_začpsa+3d
žádné komentáře | přidat komentář

=>2.1. MATEMATIKA

27. únor 2025 | 10.40 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

klikjz=>

Loading

2.1.2. Obsah předmětu - 1. STUPEŇ

1. ČÍSLO A POČETNÍ OPERACE
Očekávané výstupy – 1. období - žák:
1.1 používá přirozená čísla k modelování reálných situací, počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků
1.2 čte, zapisuje a porovnává přirozená čísla do 1000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti
1.3 užívá lineární uspořádání: zobrazí číslo na číselné ose
1.4 provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly
1.5 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace

Očekávané výstupy – 2. období - žák:
1.6 využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení
1.7 provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel
1.8 zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel
1.9 řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel

<=jz=>2. ZÁVISLOSTI, VZTAHY A PRÁCE S DATY
Očekávané výstupy – 1. období - žák:

2.1 orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času
2.2 popisuje jednoduché závislosti z praktického života
2.3 doplňuje tabulky, schémata, posloupnosti čísel<=_toto nebylo vidětři psaní až po vložení
_===========================================
jz=>Očekávané výstupy – 2. období - žák:
2.4 vyhledává, sbírá a třídí data
2.5 čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy<=jz=>
3. GEOMETRIE V ROVINĚ A V PROSTORU
Očekávané výstupy – 1. období - žák:

3.1 rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a jednoduchá tělesa: nachází v realitě jejich reprezentaci
3.2 porovnává velikost útvaru, měří a odhaduje délku úsečky
3.3 rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině

Očekávané výstupy – 2. období - žák:
3.4 narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici): užívá jednoduché konstrukce
3.5 sčítá a odčítá graficky úsečky: určí délku lomené čáry, obvod mnohoúhelníku sečtením délek jeho stran
3.6 sestrojí rovnoběžky a kolmice
3.7 určí obsah obrazce pomocí čtvercové sítě a užívá základní jednotky obsahu
3.8 rozpozná a znázorní ve čtvercové síti jednoduché osově souměrné útvary a určí osu souměrnosti útvarů překládáním papírů


4. NESTANDARDNÍ APLIKAČNÍ ÚLOHY A PROBLÉMY
Očekávané výstupy – 2. období - žák:

4.1 řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky
žádné komentáře | přidat komentář

anglický jazyk II

27. únor 2025 | 10.26 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

=>anglický jazyk<=JZ=>

Loading

1.2.1. Charakteristika předmětu - ANGLICKÝ JAZYK

Obsahové vymezení
Anglický jazyk je vyučovací předmět, který reprezentuje jeden ze dvou školou nabízených jazyků v rámci vzdělávacího oboru Cizí jazyk. Jeho osvojování pomáhá žákům zvýšit možnost vyššího uplatnění v osobním, studijním a především pracovním životě. Zároveň žákům umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí a jejich kultur.

Časové vymezení
Anglický jazyk je povinný předmět s hodinovou dotací 3 hodiny ve 3.ročníku, 4 hodiny ve 4. a 5.ročníku, 3 hodiny v 6.ročníku a 4 hodiny v 7.,8., a 9.ročníku.<=JZ=>Realizovaná průřezová témata
V rámci předmětu Anglický jazyk jsou realizovány některé tematické okruhy průřezového tématu Multikulturní výchova.<=JZ=>Výchovné a vzdělávací strategie
3. - 5.ročník

V hodinách Anglického jazyka jsou pro rozvíjení a utváření klíčových kompetencí (kompetence pracovní, kompetence komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů) využívány následující postupy:
- učitel výrazně propojuje výuku s hudební, výtvarnou a dramatickou výchovou
- učitel podporuje zájem o jazyk,proto volí slovní zásobu podle zájmu dětí daného věku
- žáci jsou vedeni k jednoduchým a přirozeným reakcím v nejběžnějších situacích každodenního života
- učitel upřednostňuje ústní projev před dovednostmi číst a písemně se vyjadřovat<=_TU POSLEDNÍ ODRÁŽU SEM NEPOCHOPIL
_ASI BY SE MĚLO ROZLIŠOVAT A TÍMPÁDEM I ZMÍNIT, ZDA SE JEDNA O ČTENÍ NAHLAS NEBO POTICHU, PROTOŽE V TOM JE ROZDÍL S OHLEDEM NA VÝSLOVNOST, KDO ČTE T=NAHLAS, TAK TAKÉ MLUVÍ
_JÁ ČASTO VYHLEDÁVÁM IFORMACE NA INTERNETU B = VE SVÉM
 ŽIVOTŠ_
COŽ V PRAXI ZNAMENÁ, _ŽE ANGLIČTINU HODNĚ UŽUIJU PROTOŽE SPOUSTA VĚCÍ NENÍ NA INTERNETU ČESJY,
ALE ZÁROVEN VYUŽÍJU VLASTNĚ JEN PÍSEMNOU PODOB _ANGLIČTINY
NAŠTĚSTÍ NEMUSÍM S NIKÝM MLUVIT VE SVÉM ŽIVOTĚJZ=>- učitel klade důraz i na neverbální komunikaci a podporuje tím představivost dětí, jejich aktivitu a invenci
- učitel se soustředí na osvojení zvukové podoby jazyka, což podporuje využitím nahrávek říkanek, básniček, písniček apod.
- učitel věnuje pozornost schopnosti reagovat na pokyny k čemuž používá vhodné modelové situace, scénky a hry<
NEUMÍM SI PŘEDSZvit
že bych byl nucen používat i mluvenou angůičtinu===================================
=>6. - 9.ročník
V hodinách Anglického jazyka jsou pro rozvíjení a utváření klíčových kompetencí (kompetence pracovní, kompetence komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů) využívány následující postupy:
- volbou vhodných témat učitel rozvíjí u žáků dovednosti porozumění mluvenému slovu, psanému textu a aktivnímu použití jazyka.
- učitel podporuje formy založené na spolupráci žáků a ti si tak rozvíjejí schopnost vézt rozhovor
- učitel využívá anglické literatury a tiskovin k rozvoji komunikativních schopností žáků
- vyučující klade důraz na postupný nárůst významu čtenářských a písemních dovedností
- učitel dbá na integrované zařazování anglického jazyka v kombinaci s PC a internetem
- učitel podporuje rozvíjení komunikačních dovedností žáků navazováním kontaktů s anglicky hovořícími osobami, zejména prostřednictvím internetu
- v používaných formách a metodách práce je preferováno kooperativní vyučování<=ažtady
dočetl sem ten 6-9r_
mám z toho pocit velké náročnosti, _je to asi jiné se bavit anglicjy s jiným žákem a před přes
internet s nějakým ?angličanremjz_
začpsa+3dhotovo 24na27
žádné komentáře | přidat komentář

anglický jazyk

27. únor 2025 | 10.00 | rubrika: ŠKOLSTVÍ

http://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/2011/03/31-informatika.htmlhttps://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/2011/03/12-anglicky-jazyk.html

jz

Loading

1.2.1. Charakteristika předmětu - ANGLICKÝ JAZYK

Obsahové vymezení
Anglický jazyk je vyučovací předmět, který reprezentuje jeden ze dvou školou nabízených jazyků v rámci vzdělávacího oboru Cizí jazyk. Jeho osvojování pomáhá žákům zvýšit možnost vyššího uplatnění v osobním, studijním a především pracovním životě. Zároveň žákům umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života lidí jiných zemí a jejich kultur.

Časové vymezení
Anglický jazyk je povinný předmět s hodinovou dotací 3 hodiny ve 3.ročníku, 4 hodiny ve 4. a 5.ročníku, 3 hodiny v 6.ročníku a 4 hodiny v 7.,8., a 9.ročníku.tak to je opravdu masivní hodinová dotaceZA NÁS BYL TEPRVE VE 4. ROČNÍKU, _A V KAŽDÉM ROČNÍKU ASI KROMM ČTVRTÉHO _3HODINY TÁDNĚ
5 6 7 8 9
_5X3HODINY+2HODINY ZA 4.RIČNÍK JE_17-
_NOVĚ
3+4+4ZA PERVNÍ STUPEN
3+4+4+4_ZA DRUHÝ STUPEN
_11+_+15_=26 2_6
DNESKA 26, TEHDY 17_
JE TO SPRÁVNĚ?_NA TUTO OTÁZJZ HE TĚŽKO ODPOVÍDÁ, NEUSTÁLE SE ZDŮRAZNUJE
DŮLEŽIOTST CIZÍCH JAZYKŮ A TO UŽ DLOUHÁ LÉTA, A V GLOBALIZOVANÉM SVĚTĚ MOŽNÁ JE DŮLEŽITÁ, ALE
_ODSUD
PODSUD,
JEDNAK SEŘÍLIŠ UPÍNÁME NA ZÁPAD A JSME RUKOM_=RUKOJMÍ_
ZÁPADU
A PAK- NENÍ ZDE ŽÁDNÁ ALTERNATIVA PRO ŽÁKY , KTEŘÍ NA TO PROSTĚ NEMAJÍ, A TO NEZNAMENÁ, ŽE BY MUSELI BÝT MENTÁLNĚ RETARDOVANÍ, PROTOŽE CIZÍ JAZYK JE NĚCO SPECIFICKÉHO, A NAOPAK MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM MŮŽE MASIVNÍ VÝUKA VY-HOVOVAT
_OVŠEM NABZÍ SE ZDE HNED DVĚ OTÁZKY TU PRVNÍ SEM UŽ ZODPOVĚDĚL, TEDY KOLIK JE VYUČOCÍCH HODIN, A TA DRUHÁ JEM KOLIK SE THO ŽÁCI MUSÍ NAUČIT.
ASI KDYBY SE OD MÝCH DOB POUZE NAVÝŠIL POČET HODIN, ALE NIKOLIV UČIVI, TAK BY TO BYLO VLASTNĚ SNADNĚJŠÍ, NEŽ D NES, NA STEJNÉ UČIVO BY BYLO VÍCE HODIN,
JENŽE
_SICE DO TOHO NEVIDÍM, ALE DÁ SE OČEKÝVAT, ŽE SE NAVÝŠILO UČIVOJZ=>Organizační vymezení
3. - 5.ročník – Výuka probíhá v budově školy. Pokud je to nutné, žáci jednotlivých tříd jsou rozděleni do skupin. V hodinách jsou využívány hlasové i obrazové nahrávky. Žáci využívají i učebnu informatiky, kde na počítačích pracují s anglickými výukovými programy.
6. - 9.ročník – Výuka probíhá v budově školy. Pokud je to nutné, žáci jednotlivých tříd jsou rozděleni do skupin. Od 7.ročníku je jedna vyučovací hodina vyčleněna pro předmět Konverzace v anglickém jazyce, kde je kladen důraz především na mluvený projev. V hodinách jsou využívány hlasové i obrazové nahrávky. Žáci využívají i učebnu informatiky, kde na počítačích pracují s anglickými výukovými programy.

Realizovaná průřezová témata
V rámci předmětu Anglický jazyk jsou realizovány některé tematické okruhy<=JZ=>Realizovaná průřezová témata
V rámci předmětu Anglický jazyk jsou realizovány některé tematické okruhy průřezového tématu Multikulturní výchova.<_ _=JZ
ZAČPSA+3D
24+3 02 2025 _10 00JDU TO PŘEPSTJEPŘEPSÁNÍ>27<_MÍSTO 24
žádné komentáře | přidat komentář