tab2 tor

22. únor 2025 | 19.52 |
blog › 
tab2 tor
Loading

1.1.12. Český jazyk - 9. ROČNÍK

ŠKOLNÍ VÝSTUP
Žák :
- užívá získaných znalostí
- píše různé druhy slohových útvarů, příběhy na zadané téma= zbytečné, jesltiže žáci neumí mluvit, tak by

mli trénovat mluvu s lidmi a né psát slohovky, protože to nemá v životě člověka žádný praktický význam, pokud se nerozhodnou být spisovatelama_pbšem pokud byse někdo z nich rozhodl být spisovatelem není problém se to doučit dodatečně, respektive, kdo chce psát knihy, tak by by měl nejprve začít knihy číst, aby se dozvěděl, jakžm způsobem se knihy pášou, a tímpádem se to dozvá a nepotřebuje ani učitele, protože _tím učitelem jsou ty knihy, co si _přečtě/přeštou_něco jiného je ale mezilidksá komunikace, který je o psychlogii, a je nutné ji natrénvat
- formuluje své názory a myšlenky, využívá získaných znalostí= za vlastní názor se chodí do vězení, tímpádem to nemůže být součást školních osnov, logicky, protože pak by uploně každý žýk šel do vězení
- rozliší základní útvary jednotlivých slohových stylů=k životu není nutné, k životu je nutné se nenechat obelhat, rozeznat pravdu od lži, podnat podvoníka, darebáka, ale toto je zbytečné
- orientuje se v tisku, formuluje svůj vlastní názor= to je přece nežádoucí, protože za vlastní názor se chodí do vězeníá_samozřejmě tohle ve škole už dávno neí, škola nedodržuje své vlastní osnovy, a není ani možné ty osnovy dodržovat
- na základě získaných znalostí píše jednotlivé slohové útvary na zadané či volné téma= pro lidský život zbytenčé, pokud se člověk nerozhodne být spisovatelem nebo novinářem
- komunikuje kultivovaně a výstižně, uplatňuje spisovný jazyk= evidetně škola selhává, protože _kultivované jednání je vzácné
- vědomosti získané ve slohu aplikuje v řečnických cvičeních=u nás jsme dostali zadání a prostě pište, takže jaké vědomosti?
- uvede základní poznatky o vývoji českého jazyka=vím, že každý jazyk měl svůj historický vývoj a že se v průběhu času mění, ale abych uváýděl nějaké konkrtní případy, tak to bych nevěděl

a také sem chodil do školy kdysi
- v praxi využívá obecná poučení o jazyce, rozlišuje skupiny, rozvrstvení=nevím očem to je
- využívá jazykových příruček=nikdy jsme ve škole žádnou neměly
- vyhledá ve větě základní a rozvíjejí větné členy
- vyhledá vedlejší věty, určí druh= vyhledat vedlešjí větu je jednoduché, ale kolik je druh ů vět, ani se v tom prase vyznalo, a učitelka měla zájem jenom zkoušet,

nikolivted nevim kdemim kuror_

mésto toho aby opět vysvětlila učuiviu, na keér sme možná chyběl, tak jen procvičování, kterí je k niřemu

oritie nemůžeze procvičovat něco, co neumíte_

tedy procvičování byo v samotné škole ale.

.. _ldyž je na tabuli ěnjaké souvětí, přijde tam žák, který to neumí, a má to předvést jiným žákům kteří to neumí, a kteří se to mají naučit od toho žáka u tabule, který to rovněž neumí, tak

, co na to říct?_chaos

člověk má z toho jen bordel v hlavě,

a hlavně a přitom je to všechno zbytenčé,

_jako kdybych se dospělích lidí zeptal, urči vedleší větu, kolik dospělách lidí by mě určilo druh vedlejšá větym, ču halvní věty,

nikdo
- rozezná deset slovních druhů, aplikuje v praxi (vyhledá v textu)=zt z t samp_=samost_

kurva_ tsk to je asi opakování z nižčího ročníků_=rpčníku
- vyhledá věty hlavní, určí poměr= zbytečné, pro život zbytečné
- stanoví základní pravidla psaní velkých písmen, užívá při psaní
- znázorní větu a souvětí graficky=no tak to sme dělaliu cleý druhý stupen rozbor vět a rozbor souvětí, technicky vzato naprsoto zbyzečné, člověk umí česky, ikdyž toto neumí
- rozlišuje psaní čárek v jednoduchých souvětích, užívá získaných poznatkůé naše souvětí byly teda dost složitá, ale hlavně, když uzdělal někdo chybu, tak učitelka nebyla ochotna vysvětlit, proč někde má být ta čárkam ioraveno v diktátě, aby aby vysvětlila, proč to tam je, ne, neohotna:ake ti vyki užř ořed nbiga kety_kurva nevidím na klávesnici

ale to bylo už před mnoha lety
- odstraňuje skladební nedostatky= nevím o čem je řeč, a do školy sem shcodil podstivě
- rozlišuje pravopisné jevy lexikální, morfologické, syntaktické ve větě jednoduché a v souvětí
- používá kultivovaný písemný projev na základě poznatků o jazyce a stylu
- využívá při rozboru literárního díla základních literárních pojmů=_rozbor literárního díla to je podle mě už dost složité a nevím nechápu, orič by to kdo měl umět, jaký to má váznam,_já teda si moc literárlních pojmů nepamatuji, mohl bych snad určit, ež_je něco bajka, básen, pověst_ale podrobnější popis daného díla než jendím slovem bych nedokázal, pokud bych teda neměl za úkol ve stručnosti převýpráývět děj, to je zase něco jiného, to bych dokázal
- orientuje se v základních literárních směrech=proč bych měl znát různé literárlní směry? k čemu?, má přehled o významných představitelích české a světové literatury=_na střední škole prakticky nic jiného v předmětu český jazyk není,

no já nejsem fandou literráních děl a spisovATELŮ, MYSLÍM SI, ŽE PÁR VÝZNAMNÝCH DĚL JE, JAKO TŘEBA ROMÁN 1984_ ALE ABY SE TO NA STŘEDNÍ ŠKOLE U MATURITY DĚLILO NA 25 MATURITNÍCH OTÁZEK, A V KAŽDÉ OTÁÝZCE ZNAL NE JEDNU KNIHU A SPISOVATELE, ALE CELOU ŘADU, TAK TO JE OPRAVDU DOST,

A NEMOHU ŘÍCT, ŽE BY BYLO TOLIK VÝZNAMNÝCH KNIH A SPISOVATEKPŮ, Z MÉÍHO POHLEDU TOLIK VÝZNAMNÝCH LITERÁNÍCH DĚL A SPISOVATELŮ NENÁ
- zformuluje dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo
- tvoří vlastní literární textŃOTAK TOJE SLOHOVKA_VIZ VÝŠE_JESLTIŽE ŽÁCI DĚTI MLÁDĚŽ NENÍ SCHOPNA ANI NORMÁLNÍ MEZULIUDSKÉ KOMUNIKACE, TAK JE OPRAVDU NA MÍSTĚ, ABY SE UČILA VYTVÍÁŘET LITERRÁNÍ DÍLA"_

"´!


UČIVO

Komunikační a slohová výchova
Přehled jazykových stylů a slohových útvarů
Styl prostě sdělovací (zpráva, oznámení, inzerát)
Styl odborný (žádost, objednávka, odborný dopis)
Styl publicistický (práce s novinami, úvodník recenze, interview)
Styl umělecký (povídka, novela, román, pověst, bajka, báseň)
Vypravování
Úvaha
Charakteristika
Životopis
Popis
Projev, proslov, přednáška, diskuse
Řečnická cvičení=TO MĚ CHYBĚLO, _P

NEVÍM JESLTI SE MYLSÍ PÍSEMNÁ NEBO MLUVENÁ, PÍSEMNÁ, TO BYLO :ALE KDYBYCH TO POJAL POCHOPIL JAKO MLUVENÁ, TAK TO MĚ TAK CHYBĚLO, NEMĚL SEM ŽÁDBÝŽ TRÉNING MEZILIDKÉ KOMUNIKACE
Shrnutí o slohu

Jazyková výchova
Český jazyk - vývoj
Jazykověda a její disciplíny
Obecná poučení o jazyce, jazykové příručky
Přehled větných členů
Přehled druhů vedlejších vět=ZBYTEČNÉ, ČLOVĚK NEPOTŘEBUJE ANI K ŽIVOTU ANI K ODBORNÉ PŘÍPRAVĚ PRO JAKÉKOLIV POVOLÁNÍ_SNAD JEN KROMĚ POVOLÁNÍ JAZYKOVĚDCE, ALE URČITĚ VŠUDE HLEDAJÍ JAZYKOVĚDCE
Slovní druhy
Přehled poměrů mezi větami hlavnímiZBYTEČNÉ ANI PRO ŽIVOT ANI PRO POVOLÁNÍ TO NENÍ
Velká písmena
Grafické znázornění věty a souvětíVIZ VŠECHNO VÝČE
InterpunkceUČITELKA NÁM NIKDY NEČEKLA ZDA SE UVOZOVKA PÍŠE NA KONCI RESPEKTIVE ZA KONCEM VĚTY NEBO PŘED KONCEM VĚTY_
Skladba-odchylky větné skladby
Shrnutí učiva 6.-9.ročníkuV TELEVIZI JE K VĚCI

Literární výchova= DEFAKTO KAŽDÝ VÝCHOVA JE ZBYTEČNÁ
Literární teorie
Česká a světová próza v 1.polovině 20.století= A NEBYLO BY MOŽNÉ PRORAT V JEDINÉM ROZČNÍKU _CELOU HISTORII LITERATURY?
Česká dramatická tvorba
Česká a světová literatura po 2.světové válce
Současná česká literární tvorba
Vznik a vývoj filmu
Literárně výchovné aktivityCOŽ JE?_ZAČPSA+24H

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář