kolik je vyučovacích hodim, první stupněk

12. únor 2025 | 12.56 |
blog › 
kolik je vyučovacích hodim, první stupněk

zde vidíte

https://www.zsnasavrky.cz/ucebni-plan-pro-i-stupen/

kolik hodin je na prvním stupni zš

_>

Celkový týdenní počet hodin 20 22 25 25 26

<_pro tak malé děti je to absurdně mnoho a další hodiny musí trávi

t školou doma, když dělají vypracovávají sálodlouhé domácí úkoly_

navíc počet _vyučovacích hodin je vysoký navzdory do =tomu

_že se vlastbně

ve skutečno

skutečnosti nemají co učit a vytváří je práce pro práce, děti se samoúčelně zaměstnávají jen aby měly co dělat!

_

a yní zbytečné podrobnosti českého jazyka je 33/5_+8/5_

hm vybralsem siblbou školui kde tonení napsané jedním číslem, což by bylo lepší

_ze školy kterou sem su vybral minule posůeně

:to bylo cirka 9 hodin týdně českého jazyka jKO PRŮM+R ZA PRVNÍ STUPEN

_PROČ TOLIK?

_PRO MĚ JE TO NESMYSLNĚ MNOHO, KDYŽ ANI ANGLICKÉHO JAZYKA NENÍ TOLIK HODIN A ANGLICJY DĚTI SKUZHREČNĚ NEUMÍ, ZATÍM ČESKY UMÍ,KDYŽ E TO JEJICH RIDNÝ JAZYK A TOLIK HODIN CO SE UČÁ SVŮJ VLSADTNĚ RODNÝ JAZYK JE S PROMINUTÍM ŠAŠKOVÁNÍ!_ANGLIŠRTINA PRO TAK MALÉ DĚTI NA PRNÍ STUPEN NEPATZŘI

_MATEMATIKJA, DEJME TOMU, A

LE MĚLA BY VYPADAT JINAK, NEŽ CYPADÝ.

_INFIRMATIJA V 4 5 TŘÍDĚ TO JE OK, TO ZŽ JSOU DĚTI DOSTATEČNĚ ZRS_LÉ

A TECHNICKY VZATO ZÁKLADNÍ PRÍCE S POČÍTAČEM JE JEDNODUŠŠÍ NEŽ ANGLIŠTINA_CO TO JE ZA PŘEDMĚT

Náš svět?_Náš světNáš světNáš svět_

NWCHÁPU!

_ASI JE TO PRVOUKA_

BUDU TO POVAŽOVAT ZA ORGANIZAČNÍ PŘEDMĚT

_Hudební výchova_JE NĚCO UPLNĚ JINÉHO NEŽ HUDBA NEBO TAKO VÝZNAMOVĚ N+CI JINÉHO NEÝ ZPĚV

_HUDBA MÍ SMYSL TEHDY KDYŽ NĚKOMU DĚLÁ RADOST__ZPĚV MÁ SMYSL KDYŽ NĚKOMU PSYCHICKY POMÁHÁ

A MŮŘEMNE TO ROZDĚLIT NA POSLUCHAČE A _TY KTEŘÍSAMI HRAJÍ A ZPÍVAJÍ

A OPĚT, NĚKOMU UDĚLÁ__

RADOST KDYŽ MŮŽE HRÁT NEBO ZPÁVAT A NĚKOMU UDĚLÁ RADOST KDYŽ MŮŽ POSLOUCHAT

PŮV

NĚKOMU UDĚLÁ RADOST KDYŽ SI HUDBU POSLECHNE A NĚKOM U KDYŽ JI SÁM VYTVÍŘÍ_

_NĚKOMU DĚLÁ RADOST KDYŽ SI POSLECHNE, NĚKOMU

KDYŽ ZPÍVÁ/VTVÍŘÍ HUDBZ

,ALE NĚKOMU NEUDĚLÁ RADOSTZ NIC Z TOHO,

KRIM TOHO ZÁLEŽÍ NA SITUACI, NĚKDO U=MŽE MÍT NÁLADU _JEN NĚKDY A NĚKFDY NE

_A NA KAŽFÉHO TOMŮŽE PŮSIBIT UPLNĚ JINAK

_NĚKOMU TO ZVEDME NÁLADU A NĚKOMU NE_

NAVÍC ČLOVĚK SO OBYKLE SÁM VYBÍRÁ CO BUDE VÁPVAŽ_

CO BUDE ZPÍVAT,

CO BUDE POSLOUICHAT_

VE ŠKOLE SI NWVYBÁRÁ NIC_

JAK ZNÁMO, ALESPON INTELIGENTNÍ LIDÉ VÍ, ŽE ŠKOLA DOKÁE ZNECHUTIT KAÝŽDÝ PŘEDMĚT.

_TAKOVÉ JE TOI I S HUDBOU.

_POVINNÝ ZPĚV _KAŽDÉHO ZNE_CHTÍ_MŮ TOTTÍŽ APLIKOVAT NaVýtvarná výchovaTělesná výchovaPracovní činnosti_

jaké pracovní činosti? s jakým záměrem? jakým smyslem?

_jako člověk by měl něco umnětm ale nejprve musí být nějaký smysl, jaký důvod, a né, jen aby tam něco bylo nebo m jen aby toho bylo co nejvíc, nebo jen aby se neflákali

nebo dokonce jen aby se ti blbečkové neflákali_a tělocvik je spojen s tělesnám týráním žáků, ba co víc , s tělesným týráním dětí!_a neměl bych noc proto nějaMÉMU ROZVOJI

OBRATNOSTI

A NEBO REHABILITAČNÍM CVIKŮM TĚŽKOPOHYBLIVÝCH PACIENTŮ ŽÁKŮ _PACIENTŮ DĚTÍ

_NĚJAKÝ REHABILITAČNÍ TĚLOCVIK ZA ÚČELEM NAROVNÁNÍ KŘIVÉ PÁŘE_

PÁTEŘE_

ALE O TOM TĚLOCVIK VŮBEC NENÍ!

JENŽE O TOM TĚLOCVIK VBEC NENÍ, TEN JE JENOM O TĚLESNÉM TÝRÁNÍ!_

DEJME TOMUM ŽE PRVNÍ HODINA BUDE ČESKÝ JAZYK KAŽDÝ DEN V TÝDMNU, PAK BDE 5HODIN ČESKÉHO JAZYKAÁPU, PROČ BY JICH MĚLO BÝT 9_DEJME TOMU ŽE DRUH= BUDE MATEMATIKA

_A TŘETÍ BUDE POKAŽDÉ NĚCO JINÉHO

_>Náš svě<_NEVÍM CO TO JE

SICE NEVÍM CI TO JE, ALE MOHLO BY TO BÝT V PRVNÍM DNU V TÝDNU, JEN JEDNA HODINA

__PRAKTICKY VŠE CO JE VE ŠKOLE SE DÁ RESUKOVAT NA POLOVINU,

ASI JAJO KDYŽ MÁTE NĚJAKÝ 12DÍLNÝ SERIÁL 6DÍLNÝ SERUIÁL A 3 DÍLNÝ SIERÁL

KAŽDÝ SERIÁL _SE DÁ NATOLI_=_

NATOČIT JAKO DVACÍCTIDÍLNÁ NEBO ŠESTIDÍLNÝ NEBO TŘÍDÍLNÝ

_VŠW_=_VŠE

SE DÁ ZRDUKOVAT_NA T NEJPODSTATNĚJŠÍ_

CO SE TÁČE HUDEBNÍ VÝCHOVY, TA BY SE MĚLS ROIZVÁJET ENDIVIDUÁLNĚ V TĚCH RODINÁCH KDE MÁ NĚJAKOU TRADICI, A NIKOLIV VE ŠOLE,

ALE V RÁMCI ŠKOLY BYCH MOHL _PŘISTOUPIT NA TO ŽJAKÉPROCHÁZEJÍSTRÁNKJY?JAKÉF7_

MOHL BYCH PŘISTOUPIT NA TO,M ŽE BUDE VE ŠKOLE HUDEBNÍ VÝCHVA JAKO KROUŽEK.

JAKO DANOVÝ POPLATNÍCH NYCH MĚL CHTÍT ZRUŠENÍ HUDEBNÍ VÝCHVY BEZ NÁHRAFY, PROTŽE HUDEBNÍ VÝCHOVA STOJÍ NĚJAKÉ PENÍZE A NÉ ŽE NE!_NICMÉNĚ BYL BYCH OCHOTEN POMINOUT TY NÁKLADY A TÍMPEDEM PŘISTOUPIT NA HUDEBNÍ VÝCHOVU V PODOBĚ KROUŽKU

VOLNOČASOVÉHO KROUŽKU_

_JE VŠAK PRO MĚ NAPROSTO NEPŘIJATELNÉ, ABY HUDEBNÍ VÝCHOVA BYLA PŘEDMĚT!_TOTÉŽ PLATÍ PRO VÝTVARNOU VÝCHVU

TYTO KROUŽKY BY BYLY SAMOZŘEJMĚ PRO DĚTI BEZPLATNÉ, ALE NEBYLY BY POVINNÉ A TO JE VELMI DŮLEŽITÉ

TEDY POKUD BY TO NEJAKÉ DĚTI SKUTEČNĚ CHTĚLI

_TAK BY MĚLI MOŽNOST_

PŮV POUD BY TO NĚJAKÝM DĚTEM DĚLALO RADOST

TAK BY MĚLI MOŽNOST

__/_MĚLY BY OŽNOST, ALE NE POVINNOST__

Hudební výchova

BY MOHL BÝT KROUŘEK JAKO TŘRZÍ HODINA V ÚTERÁ

__Výtvarná výchova JAKO TŘETÍ HODINA VE STŘEDU KROUŽEK

Pracovní činnostPracovní činnosti

Pracovní činnostiCTRLC NEFUNGOVALOPracovní činnost_BY BYL

KRROUŽEK ZAS DALČÉ DEN_TEDY VE ČGV RTEK_

__A

Tělesná výchova

BY HYPOTECK_Y

MOHLA VÝT V PÁTEK, OPĚT JAKO KROUŽEK, AKORÁT ŽE MI TOI NEDÁVÁ VŮBEC ŽÁDNÝ SMYSL, PROČ BY DĚTI POTŘEBOVALY NĚJAKÉHO ASISTENTA K TOMU, ABY SPORTOVALY?

NECHÁPU!

MĚLO BY TO SMYSL

V NĚJAKÝCH NEZEP=

MĚLO BY TO MOŽNÁ SMYSL V NĚJAKÝCH NEZEZPEČNÝCH SPORTECH, KDE BY UČITEL DOHLÍŽEL NA TOM ABY SE NIKOMU NICNESTALO, ALE JAK VÍME V PRAXI , TAK UČITEL JE TEN NAPROSTO POSLEDNÍ KDO BY DOHLÁŽELNEBO KOHO BY ZAJÍMALO, JESLISE NĚKOMU NĚCO STANE._

PŮV JE TEB UPLNĚ POSLENÍ, KOHO BY NĚCO ZAJÍMALO_/NĚCO*_

_NU A ANGLIČTINA PROTAKMALÉ DĚTI NENÍ_TUDÍÁŠ

SEM DOCÍ_LIL

TOHO, ŽE BY BYLO ZA CEKÝ TÁDEN _JEN 15

VYUČOVACÍCH HODIN A TO BY TŘETÍ HODINA BYL KJROUŽEK, KAM BY NIKDI NEMUSEL

_JZ

20 22 25

_TEDSY TYTO VYSOKÉ ČÁSLA VÝČE BYJIŽ NEPLATILY BYLY BY TO TŘI _PATNÁCTKY

A TO VČETNĚ KROUŽKŮ__VE 4,TŘÍDĚ JE PAKVELMI SPECIÁLNÍ PŘEDNĚR _

Vlastivěda

<=JIŽ N ZAČ Ř_

K ČEMU TO JE? JE TO NUTNÉ?

_PAMATUJU SI, ŽE JE TO SMĚS ZEMĚPISU ČESKÉ REPUBLIKY, _DĚJEPISU ČESKÉ REPUBLIKY_A POVĚSTÍ ČESKÉ REPUIBLIKY_PRINCIPIELNĚ JE TO ZBTEČNÝ PŘED MĚT, PROTOŽE NA DURHÉM STUPNI JE ZEMĚPIS JKO SAMOSTTNÝ PŘEDMĚT AKORÁT ŽE CELOSVĚTOVÝ ZEMĚPIS _,STEJNĚ Tk je na durhým stupni dějepis jko samotatný předmt akorát že celosvětový, což ale neznamená, že by tam nebyla české rpeublika respektive puezmí dnenší české rpeubliky_jeidné co na druhém stupní není jsou pověsti, tedy všechny předměty druhého stupn jso striktně faktické, tedy žádné pověsti,

takže o praotci čechovi se učí jen ve vlastivěd._teda tak jsme to měl já_ale ano, i na druhém sutpni byly pověsti, něco o řeckých pověstehc, keré jsou krásné, ale jen jako_neušilo se o nich tak jako kdyby to mělo být doopravdy

_zatím co na prnvím stupni o _českých povestech se učilo tak, jako by to mělo být dooprady, což je z principu chba

_ale abyhc se do toho nezabořoval

pův neza_břdával_

_kdyby nebyla na prnvím stupni vlasati věda tak se vůbec nic nestal

nestane a p

to proto že je na druhém stupni zeměpis a dějepsi_

vyvstává se otázka zda by se mělo učit o vlasti nebo rovnou o celé světě včetně vlasti, a vlasti jako součástí světa_, nikoliv vlasti beze světa

nikoliv vlasti samostatně beze světa_co se týče hodin v rozvrhu hodin, tak bych tu vlasti vědu mohl dát místo hudební výchovy která by ve čtvrt třídě prostě už nebyla takže bych zase splnil oněch 15 hodin všech vyučovacích hodin týdně

_

Přírodověda

nuže vlastně platí to smaé co o vlastivědě.

_zde teda se nejedná o přírodu československa nebo čeksa ale jednaá se o to smaé v tom smyslu, že na durhém stupni_to má svoji náhradu_

_přírodověda je vlastně přírodo věda tedy přírodní věda

_a ta se na druhém stupni rozdělí na přírodopis a fyziku a chemii_částečně i zejěpis_

klik_opět neí problém dát tu _přírodovědu místo _výtvarné výchovy nebo místo tělocviku a zachovat tak _týdenní počet hodin 15_více hodin má smysl jen pro někteřé děti které z někého důvodu potřebují zaopatřovací ústav, takže v rámci zaopatřovacího ústavu by mohli být ve kšole déle, což nezmaneá, že by se ale museli povinně něco učit__

Informatika

_by mohla být místo__Pracovní činnosti__nebo _by to mohlo být mohla být

šesnáctá týdenní hodina

i tak by těcj vyučovacích hodin bylo celkově mnohem méněn že dnes.__a ted je otýzka_

jeslti _by těch hodin _které ty hodiny

by měli být povinné a ne

Tedy v žádném případě by neměli nýt povinné výchovy, to sem již uvědl na začítku tohoto člnku.

A ted je otázka zda by měla být povinnná vlastivěda a přírodověda, _to má dvě roviny problému_

první ho=rovina

je jeslti by to dě_ti měli znát nebo ne měli

_ale když is odpovíme že ano, tak stejně není důvod, aby to bylo povinné n_a prvním stupni v podobně vlastivědy, a přírodovědy, když to na druhém stupni nahradí jiné předměty,

a jesltiže budou povinné ty jiné předměty na druhém stupni tak není nutné_

aby byly povinné na prnvím stupni vlasti věda a přírododvědya

vlastivědy a přírodovědy<=bez insp předchoz _ř__ted si včímám

ře ve čtvrté třídě již není Náš svět_tedy informakika by mohla být v pondělí kde by již nebylNáš svět_takže celkový počet _hodin bymbyl zase15 týdenních_a nemusleo by se kvůli Náš svět nic_teda kvůli infornatika nic rušit_další otýka je jeslti má být pět třít tedy pět ročníku naprnvím stupni je to naprosot zbytenčé protože bylo dřív t_=čtyři ročníky afungovlao to taky__

začpsa_+48hodinpře_

přepsáno 10na12_

101010101010101010101010101010

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář